Takip et
Cumhur TÜRK
Cumhur TÜRK
Professor, Samsun University
samsun.edu.tr üzerinde doğrulanmış e-posta adresine sahip
Başlık
Alıntı yapanlar
Alıntı yapanlar
Yıl
Sınıf öğretmeni adaylarının STEM eğitimine yönelik görüşleri: uygulamalı bir çalışma
B Yıldırım, C Türk
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 (2), 195-213, 2018
1402018
Improving Science Attitude and Creative Thinking through Science Education Project: A Design, Implementation and Assessment.
N Sener, C Türk, E Tas
Journal of Education and Training Studies 3 (4), 57-67, 2015
1112015
The effect of planetariums on teaching specific astronomy concepts
C Türk, H Kalkan
Journal of Science Education and Technology 24, 1-15, 2015
742015
STEM uygulamalarının kız öğrencilerin STEM tutum ve mühendislik algılarına etkisi
B YILDIRIM, T Cumhur
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 842-884, 2018
412018
İlköğretim temel astronomi kavramlarının öğretimi
C Türk
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmamış Yüksek …, 2010
372010
İlköğretim öğrencilerinin mevsimler konusunu kavrama düzeylerinin saptanması
C Türk, M Alemdar, H Kalkan
Dünya’daki Eğitim ve Öğretim Çalışmaları Dergisi 2 (1), 62-67, 2012
35*2012
Opinions of middle school science and mathematics teachers on STEM education
B Yıldırım, C Türk
Sciencepark Research Organization and Counseling, 2018
29*2018
Science education activities in Turkey: A qualitative comparison study in preschool classrooms
A Karademir, A Kartal, C Türk
Early Childhood Education Journal 48 (3), 285-304, 2020
272020
Teaching seasons with hands-on models: model transformation
C Türk, H Kalkan
Research in Science & Technological Education 36 (3), 324-352, 2018
242018
Elementary School Students' Mental Models about Formation of Seasons: A Cross Sectional Study.
C Türk, H Kalkan, K Kiroglu, N Ocak Iskeleli
Journal of Education and Learning 5 (1), 7-30, 2016
212016
Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Temel Astronomi Kavramlarını Kavrama Düzeyleri Üzerine Bir Durum Çalışması
C Türk, S Kalkan, M Bolat, E Akdemir, Ö Karakoç, H Kalkan
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 1 (2), 202-209, 2012
212012
Astronomy attitude scale: Development, validity and reliability
C Türk, H Kalkan
Journal of Studies in Education 5 (4), 23-50, 2015
202015
The Effectiveness of Argumentation-Assisted STEM Practices.
B Yildirim, C Turk
Cypriot Journal of Educational Sciences 13 (3), 259-274, 2018
182018
Pre-Service teachers’ conceptions of specific astronomy concepts: a longitudinal investigation
C Türk, N Şener, H Kalkan
Journal of Social Science Studies 2 (2), 57-87, 2015
162015
Science and technology teacher candidates’ use of integrated process skills levels: A simple electrical circuit sample
M Bolat, C Türk, Ö Turna, A Altinbaş
Procedia-Social and Behavioral Sciences 116, 2660-2663, 2014
142014
Preschool Teacher’s Views of Classroom Management Processes
T Cumhur, A KARTAL, A KARADEMİR, Ö Erdinç
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 8 (4), 2282-2299, 2019
132019
The Correlation between Pre-Service Science Teachers' Astronomy Achievement, Attitudes towards Astronomy and Spatial Thinking Skills.
C Türk
Journal of Education and Learning 5 (2), 187-199, 2016
132016
Which one is more effective in teaching the phases of the moon and eclipses: hands-on or computer simulation?
K Kiroğlu, C Türk, İ Erdoğan
Research in Science Education 51, 733-760, 2021
122021
The effect of teaching astronomy with models on students’ achievements and attitudes
C Türk, H Kalkan
Journal of Current Researches on Educational Studies 7 (2), 185-204, 2017
12*2017
Astronomi konularının öğretimi bağlamında okul öncesi öğretmenleri
C Türk
Journal of Theoretical Educational Science 11 (3), 544-561, 2018
102018
Sistem, işlemi şu anda gerçekleştiremiyor. Daha sonra yeniden deneyin.
Makaleler 1–20