Follow
Murat Genç
Murat Genç
Zonguldak Bülent Ecevit University
Verified email at beun.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
Secondary mathematics teachers’ conceptions of mathematical literacy
M Genc, AK Erbas
International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology 7 …, 2019
1312019
Secondary Mathematics Teachers' Conceptions of the Barriers to Mathematical Literacy Development
M Genc, AK Erbas
International Journal for Mathematics Teaching and Learning 21 (2), 143-173, 2020
162020
Matematik tarihinin matematik öğretimine entegrasyonu: Hârezmî’nin tam kareye tamamlama yöntemi
M Genç, İ Karataş
Kastamonu Eğitim Dergisi 26 (1), 219-230, 2018
15*2018
Problem çözme süreçlerinde öğrencilerin modelleme seviyelerinin belirlenmesi
M Genç, İ Karataş
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (3), 608-632, 2017
122017
Modeling the Effects of Instructional Quality on Mathematical Literacy Performance from the Students’ Perspective: PISA 2012 Turkey Sample.
M Genc, ÖM Çolakoğlu
Education & Science/Egitim ve Bilim 46 (206), 2021
9*2021
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının lisans eğitiminde alınan matematik konu alan derslerine ilişkin görüşleri
M Genç, M Akıncı
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 13 (1 …, 2019
9*2019
Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının matematik alan eğitimi bilgilerinin incelenmesi
İ Karataş, N Yılmaz Tığlı, M Genç, E Demiray
13. Matematik Sempozyumu, 492-495, 2014
52014
Exploring secondary mathematics teachers’ conceptions of mathematical literacy
M Genç
Middle East Technical University, 2017
42017
Experiences of graduate students: Using Cabri as a visualization tool in math education
Ç Gül, Ö Akdemir, M Genç
World Journal on Educational Technology 6 (3), 265-272, 2014
32014
Learning Habits Shaping Mathematical Literacy: Lens Through the Chronology of Time and Cognitive Processes
F Alghadari, A Yundayani, M Genç
IndoMath Indones. Math. Educ 5 (1), 42-54, 2022
22022
Errors in Using Convergence Tests in Infinite Series.
M Genc, M Akinci
Acta Didactica Napocensia 13 (2), 113-127, 2020
22020
Lise matematik öğretmenlerinin matematik okuryazarlığı bağlamında matematik öğretim programına ilişkin görüşleri
M Genç, AK Erbaş
3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, 551-555, 2017
22017
Matematiksel İlişkilendirme Türlerinin Sınıf İçi Yansımalarının İncelenmesi
A Gücün, M Genç
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 12 (2), 334-350, 2022
12022
Teaching geometry through didactical situations: The case of the triangle inequality
M Genc, S Ergan
Acta Didactica Napocensia 15 (2), 123-141, 2022
12022
Pre-service teachers' explanations of primitive terms: point, line and plane.
M Akıncı, M Genç
Ilkogretim Online 19 (4), 2020
12020
Teachers’ Thoughts on the Role of Mathematical Communication in Special Education
M Genç, R Özdemir
Technology, Innovation and Special Education Research Journal 3 (1), 1-22, 2023
2023
Reflections from Learning Environments Using Educational Digital Game-Based Geometry Activities
S Sengel Alp, M Genç
3rd International Conference on Educational Technology and Online Learning, 27, 2023
2023
Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Doğal Sayılarla Dört İşlem Becerisine Dayalı Kurdukları Problemlerin Türlerinin ve Yapılarının İncelenmesi
M Genç, R Özdemir
10. International Eurasian Educational Research Congress, 1202-1204, 2023
2023
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematik Öğretim ve Öğrenim Sürecinde Matematik Tarihinin Kullanımına İlişkin Bakış Açıları
M Yavaş, M Genç
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, 130-131, 2023
2023
Investigating the Elimination of Sixth-Grade Students’ Misconceptions in Decimals Through Mathematical Modeling
F Sarı, M Genç
4th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and …, 2023
2023
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20