Follow
Gülden Bozkuş-Genç
Gülden Bozkuş-Genç
Anadolu University School of Education
Verified email at anadolu.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
How parents of children with autism spectrum disorder experience the COVID-19 pandemic: Perspectives and insights on the new normal
G Bozkus-Genc, S Sani-Bozkurt
Research in Developmental Disabilities 124, 104200, 2022
502022
Meta-analysis of pivotal response training for children with autism spectrum disorder
G Bozkus-Genc, S Yucesoy-Ozkan
Education and Training in Autism and Developmental Disabilities 51 (1), 13-26, 2016
382016
Examination of studies targeting social skills with pivotal response treatment.
G Bozkus Genc, S Vuran
Educational Sciences: Theory and Practice 13 (3), 1730-1742, 2013
302013
İşbirliği ile bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme süreci: Durum çalışması
S Vuran, G Bozkuş-Genç, S Sani-Bozkurt
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 18 (02 …, 2017
272017
Social robots for joint attention development in autism spectrum disorder: A systematic review
S Sani-Bozkurt, G Bozkus-Genc
International Journal of Disability, Development and Education 70 (5), 625-643, 2023
202023
COVID-19 salgınında Türkiye’deki özel gereksinimi olan öğrenciler ve ailelerine yönelik uzaktan özel eğitim uygulamalarına ilişkin uzman bakış açısı
SB Sunagül, GB GENÇ, S Vuran, G Yildiz, S Çelik, İ DİKEN, Ç Uysal, ...
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 23 (1 …, 2021
172021
Reflections of covid-19 pandemic on autism spectrum disorder: A descriptive case study
SB Sunagül, G BOZKUŞ-GENÇ, G YILDIZ
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 9 (1), 28-50, 2021
102021
Özel eğitim öğretmenliği bölümü öğretmen adaylarının yüksek işlevli otizm spektrum bozukluğuna ilişkin metaforik algıları
G Bozkuş Genç
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 16 (31), 39-62, 2021
92021
Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ve uygulama okullarına ilişkin beklentilerinin belirlenmesi
Ş Yücesoy-Özkan, N Öncül, A Çolak, A Çimen, F Aksoy, G Bozkuş-Genç, ...
İlköğretim Online, 808-836, 2019
82019
Sosyal becerilerin öğretiminde temel tepki öğretimiyle yürütülen araştırmaların incelenmesi
G Bozkuş-Genç, S Vuran
72013
Expert perspectives on distance special education interventions for students with special needs and their families in Turkey during the COVID-19 pandemic
S SANİ BOZKURT, G BOZKUŞ GENÇ, S Vuran, G YILDIZ, S Çelik, İ Diken, ...
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA …, 2022
62022
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara soru sorarak iletişim başlatmanın kazandırılmasında temel tepki öğretiminin etkileri
G Bozkuş-Genç
PQDT-Global, 2017
62017
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar için temel tepki öğretimi: Genel bir bakış
BG Genç, YŞ Özkan
62014
The efficacy of pivotal response treatment in teaching question-asking initiations to young Turkish children with autism Spectrum disorder
G Bozkus-Genc, S Yucesoy-Ozkan
Journal of Autism and Developmental Disorders 51 (11), 3868-3886, 2021
42021
Empowering teachers who work in inclusive practices: E-coaching
C Uysal, S Sani-Bozkurt, G Bozkus-Genc, H Gurgur
Handbook of research on emerging pedagogies for the future of education …, 2021
42021
COVID-19 küresel salgınının otizm spektrum bozukluğuna yansımaları: Betimsel durum çalışması
SB Sunagül, G BOZKUŞ-GENÇ, G YILDIZ
Journal of Qualitative Research in Education, 2021
42021
Pivotal response teaching for children with autism spectrum disorders: An overview
GB Genç, ŞY Özkan
International Journal of Early Childhood Special Education 6 (2), 221-246, 2014
42014
Metaphorical perceptions of pre-service special education teachers towards distance education during the coronavirus (COVID-19) pandemic
G Bozkus-Genc
Asian Journal of Distance Education 17 (2), 2022
22022
Determination of preservice special education teachers’ expectations related to teaching practice course and practice schools [Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik …
Ş Yücesoy-Özkan, N Öncül, A Çolak, Ç Acar, F Aksoy, G Bozkuş-Genç, ...
Ankara University, 2019
12019
Starting Point: An Investigation of Awareness Studies for Individuals with Special Needs in the Preschool Period
G Bozkus-Genc, B Pehlivan
The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences 31, 99-110, 2023
2023
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20