Follow
gülfem dilek yurttaş
Title
Cited by
Cited by
Year
What are the most important environmental problems according to the second grade primary school students?
GD Yurttaş, Y Sülün
Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 1605-1609, 2010
542010
What are the most important environmental problems according to the pre-service science teachers?
GD Yurttaş, Y Sülün
Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 3412-3416, 2010
202010
Determination of science literacy levels of the classroom teachers (A case of Muğla city in Turkey)
Y Sülün, GD Yurttas, SO Ekiz
Procedia-Social and Behavioral Sciences 1 (1), 723-730, 2009
192009
Sosyal Bilimler Alanlarında Hazırlanan Tezler için Raporlaştırma Önerileri: Bir Tez Nasıl Yazılmalıdır?
T Horzum, F Çelik, E Gök, GDY Kumlu, D Şahin, H Yanış, ÜN Tüzün, ...
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 36 (3), 2016
172016
Children’s science learning outside school: Parental support
R ÇOBANOĞLU, GD YURTTAŞ-KUMLU
Turkish Journal of Education 9 (1), 46-63, 2020
152020
Çevre sorunları ile ilgili bazı kavram yanılgılarının yapılandırılmış grid ile belirlenmesi ve giderilmesinde yapılandırıcı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğretimin …
GD Yurttaş
Fen Bilimleri Enstitüsü, Muğla Üniversitesi, 2010
102010
Çocukların eğitiminde merkezi sınav başarısı ile ilgili dersler daha mı önemli? Aile görüşü ve ilişkili faktörler
GD Yurttaş-Kumlu, R Çobanoğlu
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 49, 375-392, 2020
82020
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ İÇİN FEN METİNLERİNİ OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
GD Yurttaş-Kumlu, G Kumlu, N Yürük
Kastamonu Eğitim Dergisi 25 (1), 203-220, 2017
8*2017
Türkiye'de PISA uygulamasına katılan öğrencilerin bilgi ve iletişim teknolojilerine erişimlerinin PISA sonuçlarını yordama düzeyleri
GD Yurttaş Kumlu
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018
62018
Doğrudan ve akranla öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının ısı–sıcaklık konusundaki kavramsal anlamalarına etkisinin okuma stratejileri bakımından incelenmesi
GD Yurttaş-Kumlu
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gazi Üniversitesi, 2016
62016
SÖZEL ZEKÂYA SAHİP OLAN ÖĞRETMEN ADAYLARINA BİYOLOJİ ÖĞRETİMİNDE ALTERNATİF ÖĞRENME YAKLAŞIMI: BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME
Y SÜLÜN, G YURTTAŞ, E ŞERENLİ
Erzincan University Journal of Science and Technology 1 (2), 171-184, 2014
42014
Problems experienced on educational social networks: Disorientation
GD Yurttas, T Karademir, M Cicek
Procedia-Social and Behavioral Sciences 28, 836-841, 2011
42011
How does the ICT Access and Usage Influence Student Achievement in PISA 2009 and 2012?
GD Yurttaş-Kumlu, N Doğan
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi 11 (3), 219 - 242, 2020
2*2020
Science and technology teachers’ views about considering students’ intelligence types in project and performance tasks
G Kumlu, GD Yurttas
Procedia-Social and Behavioral Sciences 47, 1742-1746, 2012
22012
New technologies in education: mobile learning and science education students’ awareness on mobile learning’
T Karademir, M Cicek, GD Yurttas
Proceedings of the 5th International Computers and Instructional …, 2011
22011
Metaconceptual activities of pre-service science teachers about the design of process to teach science concept
GD Yurttas-Kumlu
International Journal of Science Education 44 (10), 1639-1658, 2022
12022
FEN LABORATUVARINI DÜZENLEME SÜRECİNE İLİŞKİN FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ
GDY Kumlu
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 34 (2), 658-702, 2021
1*2021
Doğrudan ve akranla öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının ısı–sıcaklık konusundaki kavramsal anlamalarına etkisinin okuma stratejileri bakımından incelenmesi
GD Yurttaş
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016
12016
Mobile Learning Perceptions of Preservice Teachers
T Karademir, M Cicek, G Yurttas, G Kumlu
EDULEARN12 Proceedings, 1271-1280, 2012
12012
Cognitive and Metacognitive Strategies in Problem-Posing Tasks in the Context of Science
GDY KUMLU, M TAŞTEPE
International e-Journal of Educational Studies 7 (15), 769-787, 2023
2023
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20