Takip et
Candaş Uygan
Candaş Uygan
Eskisehir Osmangazi University, Elementary Mathematics and Science Education Department
ogu.edu.tr üzerinde doğrulanmış e-posta adresine sahip
Başlık
Alıntı yapanlar
Alıntı yapanlar
Yıl
The effects of Google Sketchup based geometry activities and projects on spatial visualization ability of student mathematics teachers
A Kurtulus, C Uygan
Procedia-Social and Behavioral Sciences 9, 384-389, 2010
962010
YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GEOMETRİYE YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARINA ETKİSİ
K Yenilmez, C Uygan
Kastamonu Eğitim Dergisi 18 (3), 931-942, 2010
892010
Katı cisimlerin öğretiminde google sketchup ve somut model destekli uygulamaların ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının uzamsal yeteneklerine etkisi
C Uygan
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011
462011
Effects of teaching activities via Google Sketchup and concrete models on spatial skills of preservice mathematics teachers
C Uygan, A Kurtuluş
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 7 (3), 510-535, 2016
302016
İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının kanıt bağlamındaki inançlarının, kanıtlama süreçlerinin ve örnek kanıtları değerlendirme süreçlerinin incelenmesi
C Uygan, D Tanışlı, N Köse
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 5 (2), 137-157, 2014
292014
Dinamik geometri yazılımlarındaki sürükleme ve çeşitlerinin geometri öğretimindeki rolü
N Köse, C Uygan, D Özen
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 3 (1), 2012
292012
Ortaokul öğrencilerinin zihnin geometrik alışkanlıklarının kazanımına yönelik dinamik geometri yazılımındaki öğrenme süreçleri
C Uygan
PQDT-Global, 2016
242016
Lesson hiccups during the development of teaching schemes: a novice technology-using mathematics teacher’s professional instrumental genesis of dynamic geometry
G Bozkurt, C Uygan
ZDM, 1-15, 2020
232020
Spatial ability training for undergraduate mathematics education students: designing tasks with SketchUp®?
M Turgut, C Uygan
Electronic Journal of Mathematics & Technology 8 (1), 2014
232014
Designing spatial visualisation tasks for middle school students with a 3D modelling software: an instrumental approach
M Turgut, C Uygan
International Journal for Technology in Mathematics Education 22 (2), 45-51, 2015
172015
ORTAOKUL VE LİSE MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İSPAT YAPMAYA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
M Turğut, K Yenilmez, C UYGAN
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 227-252, 2013
142013
Spatial ability training via 3D modelling software
M Turgut, C Uygan
Proceedings of the 11th International Conference on Technology in …, 2013
122013
Öğrenci matematiğini araştırmada öğretim deneyi yöntemi: Kuramsal temeller ve örnek bir uygulamadan yansımalar
C Uygan
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 7 (2), 792-825, 2019
112019
Ulusal merkezi sınavlarda uzamsal yeteneğin kullanımını içeren matematik soruların incelenmesi
C Uygan, M Turgut
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 27-30, 2012
102012
The effects of creative drama method on 7th grade students’ self-efficacy beliefs on geometry
K Yenilmez, C Uygan
Kastamonu Education Journal. September 18 (3), 2010
102010
Sınıf öğretmeni adaylarının doğal sayılarda çarpma işleminin öğretimine yönelik sembol-problem-model bağlamında geliştirdikleri etkinliklerin incelenmesi
K Yenilmez, C Uygan
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 4 (2), 283-292, 2015
72015
Research of pre-service elementary mathematics teachers’ beliefs in proof, proving processes and proof evaluation processes
C Uygan, D Tanışlı, N Köse
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 5 (2), 137-157, 2014
72014
Instrumental genesis of a preservice mathematics teacher: instrumented actions for perpendicular line construction in a dynamic geometry environment
G Bozkurt, C Uygan, M Turgut
Edited by: Hans-Georg Weigand, Alison Clark-Wilson, Ana Donevska, 43, 2018
62018
Turning dilate from point tool into part of an instrument: an example of a preservice mathematics teacher working on a dynamic geometry system
G Bozkurt, C Uygan, M Turgut
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 2019
32019
Construction of cyclic quadrilateral: A pre-service teacher’s journey from subsets to the generic concept through instrumentation of a dynamic technology
C Uygan, G Bozkurt
The Journal of Mathematical Behavior 63, 100893, 2021
22021
Sistem, işlemi şu anda gerçekleştiremiyor. Daha sonra yeniden deneyin.
Makaleler 1–20