The effect of project-based learning on pre-service physics teachers electrostatic achievements M Baran, A Maskan Cypriot Journal of Educational Sciences 5 (4), 243-257, 2010 | 175 | 2010 |
Learning Physics through Project-Based Learning Game Techniques. M Baran, A Maskan, S Yasar International Journal of Instruction 11 (2), 221-234, 2018 | 121 | 2018 |
The influence of project-based STEM (PjbL-STEM) applications on the development of 21st century skills M Baran, M Baran, F Karakoyun, A Maskan Journal of Turkish Science Education 18 (4), 798-815, 2021 | 76 | 2021 |
ORTAÖĞRETİM 9. SINIF FİZİK DERS KİTABININ DERS KİTABI DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİNE GÖRE İNCELENMESİ C Demir, AK Maskan, Ş Çevik, M Baran Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 125-140, 2009 | 52 | 2009 |
An Analysis on High School Students' Perceptions of Physics Courses in Terms of Gender (A Sample from Turkey). M Baran Journal of Education and Training Studies 4 (3), 150-160, 2016 | 48 | 2016 |
Farklı branşlardaki öğretmen adaylarının çevre sorunlarının nedenleri, eğitimi ve çözümlerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi üzerine bir araştırma R EFE, S GÖNEN, M BARAN Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3 (32), 1-12, 2006 | 45 | 2006 |
A Study on Adolescent Students’ Levels of Hopelessness, Loneliness and Self-Esteem: A Sample from Turkey M Baran, M Baran, A Maskan Mediterranean Journal os Social Sciences 6, 2015 | 41 | 2015 |
Proje tabanlı öğrenme modelinin fizik öğretmenliği ikinci sınıf öğrencilerinin elektrostatiğe yönelik tutumlarına etkisi M BARAN, AK Maskan Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 41-52, 2009 | 39 | 2009 |
FİZİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ M BARAN, Ş YAŞAR, A MASKAN Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 230-248, 2015 | 37 | 2015 |
A study of relationships between academic self concepts, some selected variables and physics course achievement M Baran, AK Maskan International Journal of Education 3 (1), 1, 2011 | 34 | 2011 |
Physics, Chemistry and Biology Teachers' Reasons for Choosing the Profession of Teaching and Their Levels of Job Satisfaction with Respect to Certain Variables. M Baran, A Maskan, M Baran Journal of Education and Training Studies 3 (3), 101-110, 2015 | 23 | 2015 |
Teknoloji ve proje tabanlı öğrenme yaklaşımı destekli düşünme yolculuğu tekniğinin lise 11. sınıf öğrencilerinin fizik başarılarına ve akademik benlik tasarımlarına etkisi M Baran Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011 | 23 | 2011 |
Oyunlarla desteklenmiş TGA (Tahmin Et-Gözle-Açıkla) yöntemine dayalı etkinliklerin 10. sınıf öğrencilerinin fizik başarısına etkisi Ş Yaşar, M BARAN Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 52 …, 2020 | 18 | 2020 |
Influence of animation-supported project-based instruction method on environmental literacy and self-efficacy in environmental education HA Efe, S Yucel, M Baran, MO Sunkur Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching 13 (2), 1-13, 2012 | 18 | 2012 |
Proje tabanlı öğrenme modelinin fizik öğretmenliği ikinci sınıf öğrencilerinin elektrostatik konusu başarısına ve fiziğe yönelik tutumlarına etkisi üzerine bir araştırma M Baran Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007 | 16 | 2007 |
Atık maddelerden öğretim materyali geliştirme sürecinin öğretmen adaylarının çevresel tutum, davranış ve algılarına etkisi HA EFE, M BARAN Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (1), 22-46, 2017 | 15 | 2017 |
A comparative analysis of the effect of physical activity games and digital games on 9th grade students’ achievement in physics Z Yıldırım, M Baran Education and Information Technologies 26 (1), 543-563, 2021 | 13 | 2021 |
Gender differences in high school students' interests in physics M Baran Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching 17 (1), 1-18, 2016 | 12 | 2016 |
Fen alanları öğretmenleri ve fen alanları öğretmen adaylarının FeTeMM (STEM) farkındalık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi M Baran, M Baran, HA EFE, A MASKAN Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9 (1), 1-29, 2020 | 8 | 2020 |
Research on the Effect of Certain Variables Chosen and Technology-Supported Project-Based Learning Approach on 11th-Grade Students’ Attitudes towards Computers M Baran, A Maskan, N Toz International Journal of Physics and Chemistry Education 3 (1), 1-13, 2011 | 8 | 2011 |