Follow
mehmet erkol
mehmet erkol
Verified email at aku.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
The effect of implementation of science writing heuristic on students’ achievement and attitudes toward laboratory in introductory physics laboratory
M Erkol, M Kışoğlu, E Büyükkasap
Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 2310-2314, 2010
612010
The investigation of science process skills of elementary school teachers in terms of some variables: Perspectives from Turkey.
B Aydoğdu, M Erkol, N Erten
Asia-Pacific Forum on Science Learning & Teaching 15 (1), 2014
412014
Biyoloji Öğretmen Adaylarinin Çevreye Yönelik Tutumlarinin İnformal Ve Formal Eğitim Ortamlari Açisindan Değerlendirilmesi
H GÜRBÜZ, M KIŞOĞLU, M ERKOL
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 2 (2), 74-84, 2007
412007
Environmental literacy and evaluation of studies conducted on environmental literacy in Turkey
M Kışoğlu, H Gürbüz, A Sülün, A Alaş, M Erkol
International Online Journal of Educational Sciences 2 (3), 772-791, 2010
402010
Çevre okuryazarlığı ve çevre okuryazarlığı ile ilgili Türkiye’de yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
M Kışoğlu, H Gürbüz, A Sülün, A Alaş, M Erkol
International Online Journal of Educational Sciences 2 (3), 772-791, 2010
382010
Prospective Turkish elementary science teachers’ knowledge level about the greenhouse effect and their views on environmental education in university
M Kışoğlu, H Gürbüz, M Erkol, MS Akar, M Akıllı
International Electronic Journal of Elementary Education 2 (2), 217-236, 2010
382010
The Investigation of Science Process Skills of Elementary School Teachers in Terms of Some Variables: Perspectives from Turkey.
B Aydogdu, M Erkol, N Erten
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching 15 (1), n1, 2014
342014
Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanımı öz yeterlik inançlarının incelenmesi
S KAHRAMAN, ZA YILMAZ, M ERKOL, SA YALÇIN
İlköğretim Online 12 (4), 1000-1015, 2013
322013
FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNİN ÖĞRETİMİNDE JİGSAW TEKNİĞİNİN ETKİSİ VE BU TEKNİK HAKKINDAKİ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
K ÖZDİLEK, M ERKOL, A DOĞAN, K DOYMUŞ, A KARAÇÖP
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (2), 2010
322010
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımı rapor formatının öğretmen adaylarının başarılarına ve fen bilgisi laboratuvarına yönelik tutumlarına etkisi
M Erkol, M Kışoğlu, Ş Gül
İlköğretim Online 16 (2), 614-627, 2017
242017
Öğretmenlerin çevre eğitimi öz-yeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
M ERKOL, Ö ERBASAN
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20 (3), 810-825, 2018
212018
Investigation of Pre-service Teachers\'Self-efficacy Beliefs of Educational Internet Use
S Kahraman, ZA Yılmaz, M Erkol, SA Yalçın
Elementary Education Online 12 (4), 2013
192013
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYOBİLİMSEL KONULARA YÖNELİK TUTUMLARI
M ERKOL, GÜL Şeyda
PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 6 (1), 9-21, 2020
182020
Sınıf öğretmenlerinin çevreye yönelik bilgi, tutum ve davranış düzeylerinin incelenmesi
Ö Erbasan, M Erkol
OPUS International Journal of Society Researches 15 (24), 2443-2471, 2020
172020
Fen bilgisi öğrencilerinin, hız, sabit hız, sürat ve yer değiştirme kavramlarını anlama düzeyleri
ALİ YILDIZ, E BÜYÜKKASAP, M ERKOL, S DİKEL
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9 (2), 1-12, 2007
17*2007
The Impact of Inquiry Based Learning Approach on Secondary School Students' Science Process Skills.
S Sahintepe, M Erkol, B Aydogdu
Open Journal for Educational Research 4 (2), 117-142, 2020
152020
Fen bilgisi öğretmeni adaylarının bilimsel bilginin doğası anlayışlarının incelenmesi
Ş GÜL, M ERKOL
152016
The effect of PowerPoint presentations prepared and presented by prospective teachers on biology achievement and attitudes toward biology
H Gürbüz, M Kışoğlu, M Erkol, A Alaş, S Kahraman
Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 3043-3047, 2010
122010
Investigation the effect of preparing powerpoint presentations about science topics on prospective teachers’ science achievements and science process skills
M Kisoglu, M Erkol, R Dilber, H Gurbuz
Energy Educ Sci Technol Part B 4, 213-222, 2012
92012
How did pre-service science teachers ideas toward laboratory activities changed after using the science writing heuristic student template
S Akar, M Erkol, E Kabataş, E Büyükkasap, M Günel
Esera Conference, Malmö, Sweden, 2007
92007
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20