Takip et
Erdal Şenocak
Erdal Şenocak
Professor of Chemistry Education, Gaziosmanpaşa University, Tokat, TURKEY
gop.edu.tr üzerinde doğrulanmış e-posta adresine sahip
Başlık
Alıntı yapanlar
Alıntı yapanlar
Yıl
The effects of problem-based learning instruction on university students’ performance of conceptual and quantitative problems in gas concepts
I Bilgin, E Şenocak, M Sözbilir
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 5 (2), 153-164, 2009
3232009
The effects of problem-based learning on metacognitive awareness and attitudes toward chemistry of prospective teachers with different academic backgrounds
C Tosun, E Senocak
Australian Journal of Teacher Education (Online) 38 (3), 61-73, 2013
1762013
A study on teaching gases to prospective primary science teachers through problem-based learning
E Senocak, Y Taskesenligil, M Sozbilir
Research in Science Education 37, 279-290, 2007
1352007
Aktif Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Derleme Çalışması
S Çelik, E Şenocak, S Bayrakçeken, Y Taşkesenligil, K Doymuş
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 155-185, 2005
1192005
Probleme dayalı öğrenme ve fen eğitiminde uygulanabilirliği
E Şenocak, Y Taşkeseligil
Kastamonu eğitim dergisi 13 (2), 359-366, 2005
972005
Probleme dayalı öğrenme yaklaşımının maddenin gaz hali konusunun öğretimine etkisi üzerine bir araştırma
E Şenocak
PhD thesis, Atatürk Üniversitesi, Erzurum, 2005
772005
Development of an instrument for assessing undergraduate science students’ perceptions: The problem-based learning environment inventory
E Senocak
Journal of Science Education and Technology 18, 560-569, 2009
672009
Probleme dayalı öğrenme teorik temelleri
Y TAŞKESENLİGİL, E ŞENOCAK, M SÖZBİLİR
Milli Eğitim, 50-64, 2008
572008
A survey on nanotechnology in the view of the Turkish public
E Senocak
Science, Technology and Society 19 (1), 79-94, 2014
472014
Ilköğretim öğrencilerinin isi ve sicaklik konularini kavrama düzeyleri üzerine bir araştirma
E ŞENOCAK, R Dilber, M Sözbilir, Y Taşkesenligil
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13 (13), 199-210, 2003
372003
A Study on Development of an Instrument to Determine Turkish Kindergarten Students' Understandings of Scientific Concepts and Scientific Inquiry Processes.
E Senocak, A Samarapungavan, P Aksoy, C Tosun
Educational sciences: theory and practice 13 (4), 2217-2228, 2013
272013
İlköğretim okulları sınıf içi öğrenme ortamları üzerine bir araştırma
O Huzeyfe, G YILMAZ, İ BEYAZ, O Seda, E SENOCAK
İlköğretim Online 8 (2), 493-498, 2009
26*2009
Undergraduate Students’ Images of Scientist and Some Variables Affecting Their Images
B ÖZKAN, V ÖZEKE, G GÜLER, E ŞENOCAK
Erzincan Üniversitesi Journal of Faculty of Education 19 (1), 146-165, 2017
24*2017
Kimya Dersi Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması Çalışması
E Şenocak
20*2011
The effect of problem-based leraning instruction on university students’ perfermance of conceptual and quantitative problems in gas concepts
B Ibrahim, S Erdal, S Mustafa
Eurosia Jurnal of Mathematics, Science & Technology Education 5 (2), 153-156, 2009
182009
Prospective primary school teachers' perceptions on boiling and freezing
E Senocak
Australian Journal of Teacher Education (Online) 34 (4), 27-38, 2009
162009
The adaptation and preliminary psychometric properties of the Derived Chemistry Anxiety Rating Scale
E Senocak, M Baloglu
Chemistry Education Research and Practice 15 (4), 800-806, 2014
152014
Öğrenci gözüyle fen bilgisi öğretmenlerinin derslerinde kullandıkları öğretim yöntem ve teknikleri
M SÖZBİLİR, E ŞENOCAK, R DİLBER
Milli Eğitim 35 (172), 276-286, 2006
142006
Probleme dayalı öğrenme
E Şenocak
Fen ve teknoloji öğretimi (ss. 77-108). Ankara: Pegem Akademi, 2006
122006
Probleme dayalı öğrenme yönteminin üniversite öğrencilerinin kimya dersine karşı motivasyonlarına ve bilimsel süreç beceri düzeylerine etkisi ve öğrenme ortamı hakkındaki …
C Tosun, E Şenocak, Ö ÖZEKEN
Mersin üniversitesi Eğitim fakültesi dergisi 9 (3), 99-114, 2013
112013
Sistem, işlemi şu anda gerçekleştiremiyor. Daha sonra yeniden deneyin.
Makaleler 1–20