Follow
Nimet Sapmaz Akben
Nimet Sapmaz Akben
Sınıf öğretmenliği öğretim üyesi, Ankara Üniversitesi
Verified email at ankara.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
Effects of the problem-posing approach on students’ problem solving skills and metacognitive awareness in science education
N Akben
Research in Science Education 50 (3), 1143-1165, 2020
1542020
Öğretmen adayları için bilimsel sorgulama destekli laboratuvar dersi geliştirilmesi
N Akben
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011
352011
Improving science process skills in science and technology course activities using the inquiry method
N Akben
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE 40 (179), 2015
272015
Ilköğretim 5. sinif yoğunluk konusunda bilimsel sorgulamaya dayali laboratuvar etkinlik örneği
N AKBEN, F KÖSEOGLU
Education Sciences 5 (3), 1281-1289, 2010
252010
Fen ve teknoloji ders etkinliklerindeki bilimsel süreç becerilerinin bilimsel sorgulama yöntemiyle geliştirilmesi
N Akben
Eğitim ve Bilim 40 (179), 2015
212015
Suitability of problem scenarios developed by pre-service teacher candidates to problem-based learning approach
N Akben
Eurasian Journal of Educational Research 19 (83), 231-252, 2019
182019
The effect of open inquiry-based laboratory activities on prospective teachers' misconceptions about matter
N Akben
International Online Journal of Educational Sciences 7 (3), 2020
172020
Synthesis, crystal structure and magnetic behaviourof a mononuclear Fe (III)—Schiff base metal complex
H Nazir, NS Akben, MB Ateş, H Sözeri, I Ercan, O Atakol, F Ercan
Zeitschrift für Kristallographie-Crystalline Materials 221 (4), 276-280, 2006
102006
Argümantasyona Dayalı Öğretim Uygulamaların Öğrencilerin Asitlik Bazlık Kuvveti Derişim ve pH Konusundaki Kavramsal Değişimlerine ve Kimyaya Karşı Tutumlarına Etkisi
F KÖSEOĞLU, H TÜMAY, N AKBEN
72007
Inquiry-based learning and 5E model in laboratory practices: a professional development program for prospective classroom teachers
N Akben, F KÖSEOĞLU
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 48 (1 …, 2015
62015
Laboratuvar Uygulamalarında Sorgulayıcı Araştırma ve 5E Modeli: Sınıf Öğretmeni Adayları İçin Geliştirilen Mesleki Gelişim Programı.
N Akben, F KÖSEOĞLU
Journal of Faculty of Educational Sciences 48 (1), 2015
62015
Öğretmen adayları için bilimsel sorgulama destekli laboratuvar dersi geliştirilmesi (Yayımlanmamış doktora tezi)
N Akben
Gazi Üniversitesi, Ankara, 2011
52011
Mol kavramının öğretiminde problem kurma yaklaşımına dayalı problem çözme uygulamaları
N AKBEN
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16 (1), 79-100, 2019
32019
FEN ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN PROBLEM KURMA YAKLAŞIMININ YARATICI DÜŞÜNME BECERİSİNE ETKİSİ
N Akben
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 20 (3), 1281-1311, 2019
32019
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Uygulamaya Dayalı Fen Öğretime İlişkin Görüşleri
N Akben
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 51 (3 …, 2018
32018
Uygulamaya Dayalı Fen Öğretimine İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri.
N Akben
Journal of Faculty of Educational Sciences 51 (3), 2018
22018
Views of prospective form teachers on the problem posing approach that is used in science instruction Fen öğretiminde kullanılan problem kurma yaklaşımına ilişkin sınıf …
N Akben
Elementary Education Online 18 (3), 2019
12019
PRE-SERVICE TEACHER CANDIDATES'PERCEPTIONS OF INQUIRY LEARNING SKILLS
N AKBEN
MULTIDISCIPLINARY PERSPECTIVES IN EDUCATIONAL AND SOCIAL SCIENCES VI, 27, 2023
2023
THE EFFECT OF ONLINE AND FACE-TO-FACE TEACHING ON LABORATORY ACTIVITIES BASED ON THE 5E MODEL DEVELOPED BY TEACHER CANDIDATES
N Akben
2023
PROBLEM POSING ACTIVITIES IN GASE CONCEPT IN CHEMISTRY COURSE
N AKBEN
Research & Reviews in Educational Sciences, 2022
2022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20