Effects of the problem-posing approach on students’ problem solving skills and metacognitive awareness in science education N Akben Research in Science Education 50 (3), 1143-1165, 2020 | 154 | 2020 |
Öğretmen adayları için bilimsel sorgulama destekli laboratuvar dersi geliştirilmesi N Akben Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011 | 35 | 2011 |
Improving science process skills in science and technology course activities using the inquiry method N Akben EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE 40 (179), 2015 | 27 | 2015 |
Ilköğretim 5. sinif yoğunluk konusunda bilimsel sorgulamaya dayali laboratuvar etkinlik örneği N AKBEN, F KÖSEOGLU Education Sciences 5 (3), 1281-1289, 2010 | 25 | 2010 |
Fen ve teknoloji ders etkinliklerindeki bilimsel süreç becerilerinin bilimsel sorgulama yöntemiyle geliştirilmesi N Akben Eğitim ve Bilim 40 (179), 2015 | 21 | 2015 |
Suitability of problem scenarios developed by pre-service teacher candidates to problem-based learning approach N Akben Eurasian Journal of Educational Research 19 (83), 231-252, 2019 | 18 | 2019 |
The effect of open inquiry-based laboratory activities on prospective teachers' misconceptions about matter N Akben International Online Journal of Educational Sciences 7 (3), 2020 | 17 | 2020 |
Synthesis, crystal structure and magnetic behaviourof a mononuclear Fe (III)—Schiff base metal complex H Nazir, NS Akben, MB Ateş, H Sözeri, I Ercan, O Atakol, F Ercan Zeitschrift für Kristallographie-Crystalline Materials 221 (4), 276-280, 2006 | 10 | 2006 |
Argümantasyona Dayalı Öğretim Uygulamaların Öğrencilerin Asitlik Bazlık Kuvveti Derişim ve pH Konusundaki Kavramsal Değişimlerine ve Kimyaya Karşı Tutumlarına Etkisi F KÖSEOĞLU, H TÜMAY, N AKBEN | 7 | 2007 |
Inquiry-based learning and 5E model in laboratory practices: a professional development program for prospective classroom teachers N Akben, F KÖSEOĞLU Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 48 (1 …, 2015 | 6 | 2015 |
Laboratuvar Uygulamalarında Sorgulayıcı Araştırma ve 5E Modeli: Sınıf Öğretmeni Adayları İçin Geliştirilen Mesleki Gelişim Programı. N Akben, F KÖSEOĞLU Journal of Faculty of Educational Sciences 48 (1), 2015 | 6 | 2015 |
Öğretmen adayları için bilimsel sorgulama destekli laboratuvar dersi geliştirilmesi (Yayımlanmamış doktora tezi) N Akben Gazi Üniversitesi, Ankara, 2011 | 5 | 2011 |
Mol kavramının öğretiminde problem kurma yaklaşımına dayalı problem çözme uygulamaları N AKBEN Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16 (1), 79-100, 2019 | 3 | 2019 |
FEN ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN PROBLEM KURMA YAKLAŞIMININ YARATICI DÜŞÜNME BECERİSİNE ETKİSİ N Akben Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 20 (3), 1281-1311, 2019 | 3 | 2019 |
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Uygulamaya Dayalı Fen Öğretime İlişkin Görüşleri N Akben Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 51 (3 …, 2018 | 3 | 2018 |
Uygulamaya Dayalı Fen Öğretimine İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri. N Akben Journal of Faculty of Educational Sciences 51 (3), 2018 | 2 | 2018 |
Views of prospective form teachers on the problem posing approach that is used in science instruction Fen öğretiminde kullanılan problem kurma yaklaşımına ilişkin sınıf … N Akben Elementary Education Online 18 (3), 2019 | 1 | 2019 |
PRE-SERVICE TEACHER CANDIDATES'PERCEPTIONS OF INQUIRY LEARNING SKILLS N AKBEN MULTIDISCIPLINARY PERSPECTIVES IN EDUCATIONAL AND SOCIAL SCIENCES VI, 27, 2023 | | 2023 |
THE EFFECT OF ONLINE AND FACE-TO-FACE TEACHING ON LABORATORY ACTIVITIES BASED ON THE 5E MODEL DEVELOPED BY TEACHER CANDIDATES N Akben | | 2023 |
PROBLEM POSING ACTIVITIES IN GASE CONCEPT IN CHEMISTRY COURSE N AKBEN Research & Reviews in Educational Sciences, 2022 | | 2022 |