Follow
OZLEM OKTAY
OZLEM OKTAY
ORCID:0000-0002-0207-1211/ METU(PhD) / Harvard U (Researcher) / Ataturk U (Assoc. Prof. Dr.)
Verified email at atauni.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
Ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongrelerindeki fizik eğitimi çalışmalarının içerik analizi
U Kanlı, Ç Gülçiçek, V Göksu, N Önder, Ö Oktay, F Eraslan, A Eryılmaz, ...
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34 (2), 127-153, 2014
562014
Motivasyon Kuramları Çerçevesinde Öğrencilerin Öğrenme Motivasyonlarının Arttırılması: Bir Derleme Çalışması
S BAYRAKÇEKEN, Ö OKTAY, O SAMANCI, N CANPOLAT
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 25 (2), 677-698, 2021
462021
Content analysis of physics education studies published in Turkish Science Education Journal from 2004 to 2011
N Önder, Ö Oktay, F Eraslan, Ç Gülçiçek, V Göksu, U Kanlı, A Eryılmaz, ...
Journal of Turkish Science Education 10 (4), 151-163, 2013
36*2013
A qualitative examination of science teachers’ emotions, emotion regulation goals and strategies
E Uzuntiryaki-Kondakci, ZD Kirbulut, O Oktay, E Sarici
Research in Science Education 52 (4), 1131-1155, 2021
352021
Emotion regulation as a mediator of the influence of science teacher emotions on teacher efficacy beliefs
E Uzuntiryaki-Kondakci, ZD Kirbulut, E Sarici, O Oktay
Educational Studies 48 (5), 583-601, 2020
312020
Learning science outside the classroom: development and validation of the out-of-school learning environments perception scale
AI Sen, H Ertas-Kılıc, O Oktay, S Ekinci, Z Kadırhan
Journal of Outdoor and Environmental Education 24 (1), 19-36, 2021
282021
FEN BİLİMLERİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMLARI İLE DERS KİTAPLARININ OKUL DIŞI ÖĞRENME YÖNÜNDEN İNCELENMESİ
Ö OKTAY, Ü Sümeyra, ŞEN Ahmet
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 671-710, 2021
172021
A guided-inquiry laboratory experiment to reveal students’ comprehension of friction concept: A qualitative study
D Kaltakci, Ö Oktay
Balkan Physics Letters 19 (191020), 180-190, 2011
162011
Investigation of middle school students' thoughts about a mobile planetarium activity.
Ö Oktay, S Ekinci, Aİ Şen
Ilkogretim Online 19 (2), 695-717, 2020
142020
Fen bilgisi öğretmeni adaylarının kuvvet ve hareket konularındaki kavram yanılgıları
D ŞİMŞEK, MT YURTCAN, Ö OKTAY
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 (3), 195-214, 2019
10*2019
Using digital media through sequential worksheets: an astronomy activity
O Oktay, Z Avcı, AI Sen
Science Activities 59 (3), 107-124, 2022
92022
Investigating preservice teachers’ perspectives on out-of-school learning
O Oktay
Journal of Adventure Education and Outdoor Learning 24 (2), 249-269, 2024
82024
How high school students represent the image of scientists in their minds
Ö Oktay, K Eryurt
4th World Conference on Educational Sciences (WCES) 46, 2482 – 2486, 2012
82012
Ortaöğretim Biyoloji, Fizik, Kimya ve Fen Bilimleri Derslerine Ait Öğretim Programlarının Marzano Taksonomisine Göre Analizi
K ÇELİKKAYA, Ö OKTAY, A YAZAR, S BAYRAKÇEKEN, N CANPOLAT
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (1), 92-111, 2021
6*2021
Content analysis of physics education studies published in national science and mathematics education congress proceedings
U Kanlı, Ç Gülçiçek, V Göksu, N Önder, Ö Oktay, F Eraslan, AV Eryılmaz, ...
Gazi University Journal of Gazi Education Faculty 34 (2), 127-153, 2014
52014
Fizik öğretiminde akran öğretimi
Ö Oktay
Fizik Öğretimi, 325-356, 2017
42017
“Re-simulating”: Physics simulations for blind students
MS Bulbul, D Demirtas, B Garip, O Oktay
New Perspectives in Science Education International Conference, 2013
42013
Akvaryumlar
Ö Oktay
Okul Dışı Öğrenme Ortamları, 2019
32019
The effects of a professional development program on physics teachers’ classroom practices
Ö Oktay
PQDT-Global, 2015
32015
Views and recommendations about 9th grade force and motion unit from physics teachers who studies with visually impaired students
BS Mustafa, D Demirtas, Ü Cansu, Ö Oktay, B Garip
Applied Education Congress, 220, 2012
32012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20