Takip et
Burcu anılan
Burcu anılan
ogu.edu.tr üzerinde doğrulanmış e-posta adresine sahip
Başlık
Alıntı yapanlar
Alıntı yapanlar
Yıl
Biosorption of Reactive Blue 49 dye under batch and continuous mode using a mixed biosorbent of macro-fungus Agaricus bisporus and Thuja orientalis cones
ST Akar, A Gorgulu, Z Kaynak, B Anilan, T Akar
Chemical Engineering Journal 148 (1), 26-34, 2009
1322009
Removal of copper (II) ions from synthetic solution and real wastewater by the combined action of dried Trametes versicolor cells and montmorillonite
ST Akar, T Akar, Z Kaynak, B Anilan, A Cabuk, Ö Tabak, TA Demir, ...
Hydrometallurgy 97 (1-2), 98-104, 2009
1202009
Assessment of cationic dye biosorption characteristics of untreated and non-conventional biomass: Pyracantha coccinea berries
T Akar, B Anilan, A Gorgulu, ST Akar
Journal of Hazardous Materials 168 (2-3), 1302-1309, 2009
1062009
Investigation of the biosorption characteristics of lead (II) ions onto Symphoricarpus albus: batch and dynamic flow studies
ST Akar, A Gorgulu, B Anilan, Z Kaynak, T Akar
Journal of hazardous materials 165 (1-3), 126-133, 2009
1042009
Fen bilimleri öğretmen adaylarının kimya kavramına ilişkinin metaforik algıları
B ANILAN
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 5 (2), 7-27, 2017
612017
A study of the environmental risk perceptions and environmental awareness levels of high school students.
B Anilan
Asia-Pacific Forum on Science Learning & Teaching 15 (2), 2014
322014
Determination of Copper in Water Samples after Solid‐phase Extraction Using Dimethylglyoxime‐modified Silica
B Anilan, T Gedikbey, S Tunali Akar
CLEAN–Soil, Air, Water 38 (4), 344-352, 2010
312010
The digital storytelling adventures of the teacher candidates
B ANILAN, A Berber, H ANILAN
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 9 (3), 262-287, 2018
272018
The recognition level of the students of science education about the hazard symbols of chemicals (Case of ESOGU, Eskisehir)
B Anılan
Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 4092-4097, 2010
262010
Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretmenliğini seçme nedenleri ve gelecek beklentileri
B Anılan, H Anılan
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 3 (3), 51-64, 2014
242014
Batch and Dynamic Flow Biosorption Potential of Agaricus bisporus/Thuja orientalis Biomass Mixture for Decolorization of RR45 Dye
T Akar, B Anilan, Z Kaynak, A Gorgulu, ST Akar
Industrial & engineering chemistry research 47 (23), 9715-9723, 2008
212008
Fen bilgisi ve sınıf öğretmen adaylarının fen bilgisi laboratuvar uygulamaları derslerine yönelik görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
MZ Balbağ, B Anılan
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 3 (4), 309-320, 2014
192014
Son on yildaki ortaöğretime geçiş sinavlarindaki fen bilimleri alan sorulari ile ilgili öğretmen adaylarinin görüşlerinin incelenmesi
A Berber, B ANILAN
Turkish Studies 13, 27, 2018
182018
Suriyeli mülteci çocukların Türk okullarındaki eğitimleri: İlkokul öğretmenlerinin deneyimleri
N ATALAY, Z KILIÇ, B ANILAN, H ANILAN, ŞS ANAGÜN
Journal of Qualitative Research in Education, 2022
112022
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Eğitimde Çizgi Filmin Kullanımına İlişkin Görüşleri
A BERBER, B ANILAN, İN ODABAŞ, D ALKAN
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20, 465-492, 2019
112019
Syrian Refugee Children's Education in Turkish Public Schools: Primary School Teachers' Experiences
N ATALAY, Z KILIÇ, B ANILAN, H ANILAN, ŞS ANAGÜN
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 265-284, 2022
102022
Views and experiences of pre-service teachers on the use of stories in teaching science
B Anilan
Journal of Baltic Science Education 17 (4), 605-619, 2018
92018
Values Education in Science Lessons with Activities: Responsibility Value.
H Yaman, B Anilan
Science Education International 32 (3), 237-247, 2021
82021
Effect of conversion factor on problem solving and experience of teacher candidates.
B Anilan, A Berber
International Journal of Research in Education and Science 5 (1), 118-133, 2019
82019
Teacher Candidates' Levels of Relating the Scientific Knowledge to Their Daily Lives.
B Anilan, N Atalay, Z Kiliç
International Journal of Instruction 11 (4), 733-748, 2018
82018
Sistem, işlemi şu anda gerçekleştiremiyor. Daha sonra yeniden deneyin.
Makaleler 1–20