Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri M METİN Pegem Akademi, 2014 | 461 | 2014 |
Pre-service elementary teachers’ views on concept cartoons: a sample from Turkey S Birisci, M Metin, M Karakas Middle-East Journal of Scientific Research 5 (2), 91-97, 2010 | 99 | 2010 |
Nicel Veri Toplama Araçları M METİN Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 161-214, 2014 | 96 | 2014 |
Türkçe öğretmenlerinin yenilenen Türkçe öğretim programlarının ölçme-değerlendirme anlayışı hakkındaki düşünceleri M Metin, G Yürek Demir On Dokuz Mayıs Üniversitesi, 2009 | 81 | 2009 |
Öğrencilerin seviye belirleme sınavındaki başarısına etki eden unsurların farklı değişkenler açısından incelenmesi M Metin Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (1), 67-83, 2013 | 80 | 2013 |
Sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı kuramın 5E modeline uygun etkinlikler tasarlarken ve uygularken karşılaştıkları sorunlar M Metin, H Özmen Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 3 (2 …, 2009 | 80* | 2009 |
Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Öğretmen Görüşleri M METİN, S GÜRBEY, A ÇEVİK Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 5 (1), 66-89, 0 | 78 | |
Teachers' Difficulties in Preparation and Implementation of Performance Task. M Metin Educational Sciences: Theory and Practice 13 (3), 1664-1673, 2013 | 77* | 2013 |
The effect of animation enhanced worksheets prepared based on 5E model for the grade 9 students on alternative conceptions of physical and chemical changes A Kolomuc, H Ozmen, M Metin, S Acisli Procedia-Social and Behavioral Sciences 46, 1761-1765, 2012 | 68 | 2012 |
Developing an Attitude Scale towards Using Instructional Technologies for Pre-Service Teachers. M Metin, GK Yilmaz, K Coskun, S Birisci Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET 11 (1), 36-45, 2012 | 66 | 2012 |
Developing an instructional material using a concept cartoon adapted to the 5E model: A sample of teaching erosion. S Birisçi, M Metin Asia-Pacific Forum on Science Learning & Teaching 11 (1), 2010 | 65 | 2010 |
Prospective elementary teachers’ attitudes toward computer and Internet use: A sample from Turkey S Birisci, M Metin, M Karakas World Applied Sciences Journal 6 (10), 1433-1440, 2009 | 60 | 2009 |
Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Performans Değerlendirmeye Yönelik Hizmet İçi Eğitim HİE İhtiyaçlarının Belirlenmesi M METİN, H ÖZMEN Kastamonu Eğitim Dergisi 18 (3), 819-838, 2010 | 53* | 2010 |
Öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi M METİN, S BİRİŞÇİ, K COŞKUN Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 21 (4), 1345-1364, 2013 | 52 | 2013 |
Effects of teaching material based on 5E model removed pre-service teachers’ misconceptions about acids-bases M Metin Bulgarian Journal of Science and Education Policy (BJSEP) 5 (2), 274-302, 2011 | 39 | 2011 |
Biçimlendirici Değerlendirmeye Yönelik Öğretmen Adaylarının Düşünceleri, MMH ÖZMEN Milli Eğitim Dergisi 39 (187), 293-310, 2010 | 39* | 2010 |
Fen ve teknoloji öğretmenleri için hazırlanan performans değerlendirmeye yönelik hizmet içi eğitim kursunun etkililiği M Metin Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010 | 39 | 2010 |
The Effect of Inquiry Based Collaborative Learning and Inquiry Based Online Collaborative Learning on Success and Permanent Learning of Students N Korkman, M Metin Journal of Science Learning 4 (2), 2021 | 38 | 2021 |
Development of the pedagogical content knowledge scale for pre-service teachers: The validity and reliability study Z Aksu, M Metin, AC Konyalıoğlu Mediterranean Journal of Social Sciences 5 (20), 1365-1377, 2014 | 38 | 2014 |
A study on developing a general attitude scale about environmental issues for students in different grade levels M Metin Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching 11 (2), 1-19, 2010 | 38 | 2010 |