Takip et
Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
medipol.edu.tr üzerinde doğrulanmış e-posta adresine sahip
Başlık
Alıntı yapanlar
Alıntı yapanlar
Yıl
The qualities of teacher–child relationships and self-regulation of children at risk in the United States and Turkey: The moderating role of gender
IH Acar, M Veziroglu-Celik, A Garcia, A Colgrove, H Raikes, M Gönen, ...
Early Childhood Education Journal 47, 75-84, 2019
342019
Child-parent interactions in American and Turkish families: Examining measurement invariance analysis of child-parent relationship scale
EL Escalante-Barrios, SM Suarez-Enciso, H Raikes, D Davis, A Garcia, ...
Plos One 15 (4), e0230831, 2020
262020
Preschool children’s self-regulation and learning behaviors: The moderating role of teacher–child relationship
IH Acar, M Veziroğlu-Çelik, KM Rudasill, MA Sealy
Child & Youth Care Forum, 1-18, 2022
212022
Parenting styles and Turkish children’s emotion regulation: The mediating role of parent-teacher relationships
IH Acar, M Veziroğlu-Çelik, Ş Çelebi, D İngeç, S Kuzgun
Current Psychology 40 (9), 4427-4437, 2021
182021
Çocuk, teknoloji ve medya: okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin görüşleri üzerine bir çalışma
M Veziroğlu Çelik, İH Acar, CA Bilikci, G Şahap, BM Yalvaç
Turkish Studies (Elektronik), 2018
162018
Okul öncesi eğitimde örgütsel iklimin öğretmen performansına etkisi
M Veziroğlu Çelik
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014
162014
ÇOCUKLARIN MERAK ETTİĞİ BİLİM SORULARINA OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN VERDİKLERİ CEVAPLARIN İNCELENMESİ
B AKMAN, E ALABAY, M VEZİROĞLU ÇELİK
The Journal of International Educational Sciences 2 (4), 2015
132015
The association between learning behaviours and social competence of Turkish preschool children
M Veziroglu-Celik, IH Acar
Early Child Development and Care, 2018
122018
Okul öncesi eğitimde yapılandırılmamış oyuna ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
M Özgünlü, MV ÇELİK
Kastamonu Eğitim Dergisi 26 (5), 1691-1700, 2018
82018
Family context of low-income young children and their self-regulation in the United States and Turkey
M Veziroglu-Celik, A Garcia, IH Acar, M Gonen, H Raikes, A Korkmaz, ...
Early Child Development and Care 190 (11), 1712-1724, 2020
62020
Children’s learning behaviors: Psychometric properties of the preschool learning behavior scale in Turkey
MV Çelik, İH Acar
Turkish Studies (Elektronik), 2018
52018
A convergent parallel mixed-methods study of screen time and social behaviors in early childhood
M Veziroglu-Celik, IH Acar, C Kaygisiz, IN Koc
Journal of Research in Childhood Education 37 (4), 506-518, 2023
22023
Association between children’s temperament and learning behaviors: contribution of relationships with parents and teachers
IH Acar, M Veziroğlu-Çelik, Ö Barata, S Altay
Educational Psychology 42 (7), 875-894, 2022
12022
Examining Teachers’ Opinions on Unstructured Play in Preschool Education
M Özgünlü, MV Çelik
Kastamonu Education Journal 26 (5), 1691-1700, 2018
12018
The moderating effect of parenting stress on temperament and social competence in early childhood
M Veziroglu-Celik
Current Psychology 42 (32), 27874-27887, 2023
2023
Çocuk Edebiyatının Genel Hedefleri
M Veziroğlu Çelik, M Gönen
Çocuk Edebiyatı, 2021
2021
Erken Çocukluk Dönemi Çocuk Edebiyatı Türleri
M Veziroğlu Çelik
Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Etkinlik Örnekleri (Mübeccel Gönen ve …, 2021
2021
A study to adapt “Puppet Interview Scales of Competence in and Enjoyment of Science” to Turkish culture
B Akman, E Alabay, M ÇELİK, P AKSOY, S Gelbal
Journal of Education in Science Environment and Health 6 (4), 309-320, 2020
2020
Çocuk, Okul ve Aile Bağlamında Okul Öncesi Eğitimden İlkokula Geçiş Süreci.
M Veziroğlu Çelik
Erken Çocuklukta Güncel Konular (Ertan Görgü ve Türker Sezer Ed.), 2020
2020
A Study to Adapt the Trust and Orientation of Science to Turkish Culture
B AKMAN, E ALABAY, M VEZİROĞLU ÇELİK, P AKSOY, S GELBAL
JOURNAL OF EDUCATION IN SCIENCE, ENVIRONMENT AND HEALTH 6 (4), 2020
2020
Sistem, işlemi şu anda gerçekleştiremiyor. Daha sonra yeniden deneyin.
Makaleler 1–20