Follow
Gamze Kalağan Kasalak
Gamze Kalağan Kasalak
PhD, Akdeniz University, Department of Education Science
Verified email at akdeniz.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
Araştırma Görevlilerinin Örgütsel Destek Algıları ile Örgütsel Sinizm Tutumları Arasındaki İlişki
G Kalağan
Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009
5782009
Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeylerinin İncelenmesi
G Kalağan, CO Güzeller
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 83-97, 2010
4432010
The Relationship between Teacher Self-Efficacy and Teacher Job Satisfaction: A Meta-Analysis of the Teaching and Learning International Survey (TALIS).
G Kasalak, M Dagyar
Educational Sciences: Theory and Practice 20 (3), 16-33, 2020
1962020
The relationship between perceived organizational support and organizational cynicism of research assistants.
G Kasalak, M Bilgin Aksu
Educational Sciences: Theory and Practice 14 (1), 125-133, 2014
183*2014
Örgütsel sinizm ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması ve çeşitli değişkenler açısından eğitim örgütlerinde incelenmesi. 16
C Güzeller, G Kalağan
Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiri Kitabı, 87-94, 2008
1532008
Organizational cynicism of the research assistants: A Case of Akdeniz University
G Kalağan, MB Aksu
Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 4820-4825, 2010
992010
How do organizations intoxicate? faculty's perceptions on organizational toxicity at university
G Kasalak, M Aksu
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL …, 2016
62*2016
Teacher burnout and demographic variables as predictors of teachers’ enthusiasm
G Kasalak, M Dağyar
Participatory Educational Research 9 (2), 280-296, 2022
312022
A meta-analysis study on the antecedents and consequences of organized cynicism in the educational organizations
M Dagyar, G Kasalak
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL …, 2018
31*2018
Bilimsel araştırmalarda etik dışı davranışlar: Bir durum çalışması
İ GÜNBAYI, G Kasalak, S Özçetin
Yükseköğretim Dergisi 3 (2), 97-108, 2013
27*2013
Toxic Behaviors in Workplace: Examining the Effects of the Demographic Factors on Faculty Members' Perceptions of Organizational Toxicity.
G Kasalak
International Journal of Research in Education and Science 5 (1), 272-282, 2019
232019
Öğretim Elemanlarının Erasmus Personel Ders Verme Hareketliliğine İlişkin Görüşleri: Akdeniz Üniversitesi Örneği
G Kasalak
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 (2), 133-141, 2013
22*2013
Yükseköğretimde örgütsel toksisite: Kaynakları, etkileri ve başa çıkma stratejileri
G Kasalak
Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015
132015
Aday öğretmenlerin uygulamalı eğitim sürecinin akran danışma ve kliniksel denetim yoluyla desteklenmesi
M Aksu, T Aksu, Ç Apaydın, G Kasalak, O Tan, Y Şenol
Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi 21 (2), 131-160, 2015
12*2015
Gifted and talented youth leadership, perfectionism, and lifelong learning: Leadership, perfectionism, and lifelong learning
M Dağyar, G Kasalak, G Özbek
International Journal of Curriculum and Instruction 14 (1), 566-596, 2022
112022
University Student Satisfaction, Resource Management and Metacognitive Learning Strategies.
G Kasalak, M Dagyar
Teachers and Curriculum 20 (1), 73-85, 2020
112020
Profesörlerin Cinsiyetlerine göre ‘Bilim İnsanı, Akademisyen, Bilim Adamı ve Bilim Kadını’Kavramlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Ç APAYDIN, A Mualla, G KASAlAK
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 148-155, 2015
102015
Okul Yöneticileri Kendi Mesleki Gelişim Etkinliklerini Nasıl Algılıyorlar?
G Kasalak
Yaşadıkça Eğitim 34 (1), 111-130, 2020
92020
Relationship between Pre-Service Teachers' University Image Perceptions and Student Loyalty: A Structural Equation Model.
G Kasalak, M Özcan, M Dagyar
Universal Journal of Educational Research 7 (2), 480-489, 2019
92019
Novice teacher self-efficacy belief: a study of scale development
MB Aksu, Ç Apaydın, G Kasalak
International Online Journal of Education and Teaching (IOJET) 1 (4), 262-276, 2014
72014
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20