Pre-Service Teachers' Mind Maps and Opinions on STEM Education Implemented in an Environmental Literacy Course. ÖÖ Sümen, H Çalisici Educational sciences: Theory and practice 16 (2), 459-476, 2016 | 150 | 2016 |
GeoGebra yazılımı ile simetri konusunun öğretiminin matematik başarısı ve kaygısına etkisi Ö Özçakir Sümen Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013 | 41 | 2013 |
ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM FAKÜLTESİNDEN MEMNUNİYET DÜZEYLERİ VE HAYAL ETTİKLERİ EĞİTİM ORTAMI ÖÖ SÜMEN, KT Çağlayan Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 (2), 249-272, 2013 | 37 | 2013 |
Metaphorical Perceptions of Prospective Teachers for STEM Education. H Çalisici, ÖÖ Sümen Universal Journal of Educational Research 6 (5), 871-880, 2018 | 29 | 2018 |
The relationships between preservice teachers’ mathematical literacy self efficacy beliefs, metacognitive awareness and problem solving skills ÖÖ Sümen, H Çalışır Participatory Educational Research 3 (5), 11-19, 2016 | 23 | 2016 |
Examining the 21st century skills of secondary school students: A mixed method study ÖÖ Sümen, H Çalışıcı Journal of Education & Social Policy 4 (4), 92-100, 2017 | 19 | 2017 |
Sınıf öğretmeni adaylarının matematik korkuları Ö ÖZÇAKIR SÜMEN, KT ÇAĞLAYAN, A KARTAL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2), 69-80, 2015 | 18 | 2015 |
UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE İLKOKUL MATEMATİK DERSLERİ NASIL İŞLENİYOR? BİR DURUM ÇALIŞMASI Ö ÖZÇAKIR SÜMEN Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 8 (3), 662-674, 2021 | 14 | 2021 |
STEM proje tabanlı öğrenme ortamında sınıf öğretmeni adaylarının geliştirdikleri matematik projelerinin incelenmesi ÖÖ Sümen, H Çalışıcı Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty 38 (1), 238-252, 2019 | 14 | 2019 |
The Associating Abilities of Pre-Service Teachers Science Education Program Acquisitions with Engineering According to STEM Education. OO Sumen, H Calisici Journal of Education and Practice 7 (33), 117-123, 2016 | 14 | 2016 |
Matematik öğretmen adaylarının matematiğe yönelik algıları: Bir metafor çalışması H Çalışıcı, ÖÖ Sümen International Journal of Educational Studies in Mathematics 6 (3), 108-123, 2019 | 11 | 2019 |
Primary School Students' Abstraction Levels of Whole-Half-Quarter Concepts According to RBC Theory. Ö Özçakir Sümen Journal on Mathematics Education 10 (2), 251-264, 2019 | 9 | 2019 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI YAPILAN İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ ZORBA DAVRANIŞLARIN İNCELENMESİ Y ÖKSÜZ, CÇÖSB GÜVEN The Journal of Academic Social Science Studies 5 (5 Issue 1), 205-229, 2019 | 7 | 2019 |
Enhancing Mental Rotation Skills through Google SketchUp. ÖÖ Sümen Universal Journal of Educational Research 6 (11), 2586-2596, 2018 | 7 | 2018 |
Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Özdüzenleme Stratejileri ve Motivasyonlarının Matematik Başarıları Üzerindeki Yordayıcı Etkileri. Ö ÖZÇAKIR SÜMEN, H ÇALIŞICI Dicle University Journal of Ziya Gokalp Education Faculty, 2017 | 7 | 2017 |
Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretim elemanlarından beklentileri ve beklentilerinin karşılanma düzeyine ilişkin görüşleri Ö ÖZÇAKIR SÜMEN, A KESTEN Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13 (1), 183-199, 2014 | 6 | 2014 |
Investigation of Fourth Grade Students' Problem Posing Skills. Ö ÖZÇAKIR SÜMEN Erzincan University Journal of Education Faculty 23 (2), 2021 | 4 | 2021 |
Matematik dersinde uygulanan stem etkinliklerinin sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme ürünlerine etkileri ÖÖ Sümen Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018 | 4 | 2018 |
School of education students' expectations from their lecturers and their views on whether these are fulfilled ÖÖ SÜMEN, A KESTEN Gaziantep University Journal of Social Sciences 13 (1), 183-199, 2013 | 4 | 2013 |
The Mediating Role of Metacognitive Self-Regulation Skills in the Relationship between Problem-Posing Skills and Mathematics Achievement of Primary Pre-Service Teachers. Ö Özçakir Sümen International Online Journal of Education and Teaching 8 (3), 2081-2096, 2021 | 3 | 2021 |