Follow
Bilge Bal Sezerel
Title
Cited by
Cited by
Year
Türkiye’de üstün yeteneklilerin eğitiminin eleştirel bir değerlendirmesi
U Sak, B Ayaş, BB Sezerel, E Öpengin, NN Özdemir, Ş Demirel-Gürbüz
128*2015
Anadolu Sak Zeka Ölçeği uygulayıcı kitabı
U Sak, B Bal Sezerel, MB Ayas, F Tokmak, NN Özdemir, ...
Anadolu Üniversitesi ÜYEP Merkezi, 2016
552016
The Selective Problem Solving Model (SPS) and its social validity in solving mathematical problems
B Bal-Sezerel, U Sak
The International Journal of Creativity and Problem Solving 23 (1), 71-87, 2013
202013
Validity of the Anadolu-Sak Intelligence Scale in the identification of gifted students
U Sak, BB Sezerel, E Dulger, K Sozel, MB Ayas
Psychological Test and Assessment Modeling 61 (3), 263-283, 2019
182019
Türkiye’de üstün yeteneklilerin eğitiminin eleştirel bir değerlendirilmesi
U Sak, MB Ayas, BB Sezerel, E Öpengin, NN Özdemir, ŞD Gürbüz
Türk Üstün Zeka ve Eğitim Dergisi 5 (2), 110-132, 2015
182015
Creativity in the domain of mathematics.
U Sak, Ü Ayvaz, B Bal-Sezerel, NN Özdemir
Cambridge University Press, 2017
162017
Anadolu-Sak Zekâ Ölçeği’nin (ASIS) sosyal geçerlik çalışması
ÖF Tamul, BB Sezerel, U Sak, F Karabacak
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 49, 393-412, 2020
112020
Social validity study of the Anadolu-Sak intelligence Scale (ASIS)
Ö TAMUL, B Bal Sezerel, U SAK, F Karabacak
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL …, 2020
102020
Anadolu Sak Intelligence Scale: ASIS practitioner’s book
U Sak, B Bal-Sezerel, B Ayas, F Tokmak, NN Özdemir, Ş Demirel-Gürbüz, ...
Eskisehir: Anadolu University UYEP Center, 2016
82016
Seçici problem çözme (SPÇ) tekniğinin ilköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerine yönelik matematik eğitimindeki sosyal geçerliğinin değerlendirilmesi
B Bal Sezerel
Anadolu Üniversitesi, 2012
72012
An investigation of the relationship between speed-based verbal reasoning subtest of Anadolu-Sak intelligence scale and perceptual speed tests
S Kılıçarslan, BB Sezerel, U Sak
Talent 10 (2), 129-142, 2020
62020
A critical assessment of the education for gifted and talented students in Turkey
U Sak, B Ayas, B Bal-Sezerel, E Öpengin, NN Özdemir, Ş Demirel-Gürbüz
Gifted education in Asia, 167-190, 2015
62015
Development of gifted education in Turkey
U Sak, B Ayas, B Bal-Sezerel, NN Özdemir, E Öpengin, Ş Demirel
The SAGE handbook of gifted and talented, 492-507, 2019
52019
Özel yeteneklilerin erken tanılanması
B Bal-Sezerel
Üstün yeteneklilerin tanılanması, 33-53, 2018
52018
Anadolu-Sak Intelligence Scale technical and user book
U Sak, B Bal Sezerel, B Ayas, F Tokmak, N Özdemir, Ş Demirel Gürbüz, ...
Anadolu Üniversity, 2016
52016
Intelligence differences across years: A trend analysis
BBAL SEZEREL, NN ATEŞGÖZ, N Kirişçi
Journal of Theoretical Educational Science 16 (1), 107-126, 2023
42023
Ortaokul öğrencilerinin yaratıcılığını ölçmeye yönelik matematiksel üretkenlik testinin geliştirilmesi
BB Sezerel
PQDT-Global, 2019
32019
Mathematical Creativity Test (MCT) development for middle school students
BBAL SEZEREL, SAK Uğur
Turkish Journal of Education 11 (4), 242-268, 2022
22022
The cognitive profiles of gifted children: A latent profile analysis using the ASIS
E Öpengin, BB Sezerel
Journal of Pedagogical Research 7 (4), 400-413, 2023
12023
Factorial Invariance of the ASIS Across Years
B Bal-Sezerel, D Arslan, U Sak
Measurement: Interdisciplinary Research and Perspectives, 1-8, 2024
2024
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20