Follow
Sahin Idil
Sahin Idil
Associate Professor of Science Education, TÜBİTAK, Turkey
Verified email at tubitak.gov.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
An Overview of STEM Education and Industry 4. 0
S Idin
Research highlights in STEM Education, 194-208, 2018
422018
Conducting Academic Research with the AI Interface ChatGPT: Challenges and Opportunities
I Dönmez, S Idil, S Gulen
Journal of STEAM Education 6 (2), 101-118, 2023
382023
The Current State of the Art in STEM Research: A Systematic Review Study.
A Bozkurt, H Ucar, G Durak, S Idin
Cypriot Journal of Educational Sciences 14 (3), 374-383, 2019
382019
İlköğretim fen eğitiminde yenilenen öğretim programlarına göre hazırlanan doktora tezlerinin incelenmesi üzerine bir çalışma
Ş İdin, F Kaptan
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi …, 2017
332017
Türkiye’de fen bilimleri eğitimi alanında üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi ile ilgili araştırmaların incelenmesi
İ DÖNMEZ, İ Şahin
Journal of Gifted Education and Creativity 4 (2), 57-74, 2017
282017
Türkiye'deki ortaokul fen bilimleri ders kitaplarında yer verilen Türk-İslam bilim insanlarının incelenmesi
Ş İdin, Y Yalaki
Yaşadıkça Eğitim 30 (2), 37-52, 2016
202016
Milli Eğitim Müdürlüğü Tarafından Ücretsiz Olarak Düzenlenen Seviye Belirleme Sınavı Kurslarının 7.Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Ders Başarısına Etkisi
Ş İdin, İ Tozlu
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 1 (2), 82-91, 2012
202012
Fen bilimleri öğretmenlerinin sosyal adalet ve eşitlik perspektifinde fen bilimleri eğitimine ilişkin görüşler
Ş İdin, C Aydoğdu
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
192017
Kuvvet ve hareket ünitesi başarı testi geçerlik ve güvenirlik araştırması
Ş İdin, C Aydoğdu
Eğitim Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi 1 (1), 14-33, 2016
172016
Flipped classroom model in the context of distant training
DY Goksu, V Duran
Research highlights in Education and Science, 104-127, 2020
162020
Avrupa Birliği Ülkeleri ve Türkiye'de İlköğretim Döneminde Üstün Zekâlı-Yetenekli Öğrenciler İçin Özel Eğitim Uygulamaları.
Ş İdin, N Kayhan
Journal of Kirsehir Education Faculty 17 (2), 2016
152016
Individualized education programs in teacher practices
İ Şahin
SDU International Journal of Educational Studies 3 (1), 1-7, 2016
15*2016
Determination of the STEM Career Interests of Middle School Students.
İ Dönmez, S Idin
International Journal of Progressive Education 16 (4), 1-12, 2020
142020
The views of Turkish science teachers about gender equity within science education
S Idin, I Donmez
Science Education International 28 (2), 2017
142017
STEM education in metaverse environment: Challenges and opportunities
S GÜLEN, İ DÖNMEZ, İ Şahin
Journal of STEAM Education 5 (2), 100-103, 2022
132022
A metaphor analysis study related to STEM subjects based on middle school students’ perceptions
S Idin, I Donmez
Journal of Education in Science Environment and Health 4 (2), 246-257, 2018
132018
Zenginleştirilmiş Eğitim Uygulamalarının 7. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Ders Başarılarına Fene Yönelik Tutumlarına ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi.
Ş İDİN, C AYDOĞDU
Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF) 41 (1), 2021
112021
Determining Lower-Secondary Students' STEM Motivation: A Profile from Turkey.
I Dönmez, S Idin, S Gürbüz
Journal of Baltic Science Education 21 (1), 38-51, 2022
102022
The challenges of refugee students encountered in science courses: A phenomenological study
Ş İdin
Journal of Education and Future, 79-94, 2018
92018
STEM education dimensions: From STEM literacy to STEM assessment
I Donmez
Research Highlights in Education and Science 2020, 154, 2020
82020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20