Development of a three-tier test to assess misconceptions about simple electric circuits H Peşman, A Eryılmaz The Journal of educational research 103 (3), 208-222, 2010 | 607 | 2010 |
Relations of gender and socioeconomic status to physics through metacognition and self-efficacy S Yerdelen-Damar, H Peşman The Journal of Educational Research 106 (4), 280-289, 2013 | 84 | 2013 |
Approach–method interaction: The role of teaching method on the effect of context-based approach in physics instruction H Peşman, ÖF Özdemir International Journal of Science Education 34 (14), 2127-2145, 2012 | 63 | 2012 |
METHOD-APPROACH INTERACTION: THE EFFECTS OF LEARNING CYCLE VS TRADITIONAL AND CONTEXTUAL VS NON-CONTEXTUAL INSTRUCTION ON 11TH GRADE STUDENTS’ ACHIEVEMENT IN AND ATTITUDES … H Peşman Middle East Technical University, 2012 | 27 | 2012 |
Interaction of student motivation with contextual approach and 5E learning cycle in physics H Pesman Üniversitepark Bülten 4 (1-2), 16, 2015 | 10 | 2015 |
Sorgulamaya dayalı öğretimde rehberlik düzeyinin fen bilimleri öğretmen adaylarının kavram yanılgılarını iyileştirmedeki etkisinin bilimsel süreç becerileriyle etkileşimi Ü ARI, H PEŞMAN, O BAYKARA Bartin University Journal of Faculty of Education 6 (1), 2017 | 7 | 2017 |
Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin basit elektrik devreleri ile ilgili kavram yanılgılarını ölçmek amacıyla üç basamaklı bir testin geliştirilmesi H Peşman Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara, 2005 | 7 | 2005 |
Interaction of effect upon remediating prospective science teachers’ misconceptions by guidance level in inquiry teaching with science process skills ARI Üzeyir, H PEŞMAN, O BAYKARA Bartın University Journal of Faculty of Education 6 (1), 304-321, 2017 | 6 | 2017 |
Fen bilimleri öğretmenlerinin bilimsel süreç becerilerinin gelişimi ARI Üzeyir, H PEŞMAN, O BAYKARA, Y SUNAR Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2016 (7), 44-52, 2016 | 5 | 2016 |
Fen eğitiminde yeni bir yaklaşım olarak sistemsel düşünme R Elmas, HÖ ARSLAN, S Pamuk, H PESMAN, M Sözbilir Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kısım C: Kimya Egitimi 6 (1), 107-132, 2021 | 4 | 2021 |
Fen bilimleri öğretmen adaylarının bilimin doğasıyla ilgili görüşleri ve karar verme becerisi arasındaki ilişki H PEŞMAN, ARI Üzeyir, O BAYKARA Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (1), 856-887, 2017 | 3 | 2017 |
Sorgulamaya dayalı basit araç gereçlerle yapılan fizik etkinliklerinin fen öğretmenlerinin görüşlerine etkisi H Peşman, Ü Ari, O Baykara Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (3), 1153-1165, 2017 | 2 | 2017 |
What is the north star of teachers? Curriculum or National Exams C Ünal, H Peşman, ÖF Özdemir | 2 | |
Effect of inquiry based hands-on physics activities on views of science teachers H PEŞMAN, ARI Üzeyir, O BAYKARA Bartın University Journal of Faculty of Education 6 (3), 1153-1165, 2017 | 1 | 2017 |
The Effect of Context-Based Problem-Solving Instructional Approach on Gender Differences in Affective Characteristics and Mechanics Achievement of Pre-Service Science Teachers H PEŞMAN, ARI Üzeyir Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2023 (21), 616-641, 2023 | | 2023 |
Contributions of Inquiry-Based Hands-on Physics Activities to Turkish Elementary Science Teachers' Subject Matter Knowledge. H PESMAN, U ARI, O BAYKARA International Online Journal of Educational Sciences 11 (2), 2019 | | 2019 |
Role of data and graph interpretation in inquiry based physics laboratory Ü Arı, H Peşman Turkish Online Journal of Educational Technology, 439-444, 2016 | | 2016 |
POSTMODERN BİR DRAMA UYGULAMASI: MEKANİK KAVRAMLARI KULLANILARAK HAZIRLANMIŞ KAVRAM AĞI H PEŞMAN, MŞ BÜLBÜL Education Sciences 7 (1), 453-458, 2012 | | 2012 |
The effect of teaching method on the effect of contextual approach A factorial design H Peşman, ÖF Özdemir | | 2010 |
MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE BİLİŞSEL İSTEM ARAŞTIRMALARININ EĞİLİMLERİ F ERDOĞAN, H PEŞMAN Nazli TYFEKCI, Ph. D., KOSOVO Hasan KARACAN, Ph. D., TURKEY Ali KORKUT, Ph …, 0 | | |