Follow
Haki PEŞMAN
Title
Cited by
Cited by
Year
Development of a three-tier test to assess misconceptions about simple electric circuits
H Peşman, A Eryılmaz
The Journal of educational research 103 (3), 208-222, 2010
6072010
Relations of gender and socioeconomic status to physics through metacognition and self-efficacy
S Yerdelen-Damar, H Peşman
The Journal of Educational Research 106 (4), 280-289, 2013
842013
Approach–method interaction: The role of teaching method on the effect of context-based approach in physics instruction
H Peşman, ÖF Özdemir
International Journal of Science Education 34 (14), 2127-2145, 2012
632012
METHOD-APPROACH INTERACTION: THE EFFECTS OF LEARNING CYCLE VS TRADITIONAL AND CONTEXTUAL VS NON-CONTEXTUAL INSTRUCTION ON 11TH GRADE STUDENTS’ ACHIEVEMENT IN AND ATTITUDES …
H Peşman
Middle East Technical University, 2012
272012
Interaction of student motivation with contextual approach and 5E learning cycle in physics
H Pesman
Üniversitepark Bülten 4 (1-2), 16, 2015
102015
Sorgulamaya dayalı öğretimde rehberlik düzeyinin fen bilimleri öğretmen adaylarının kavram yanılgılarını iyileştirmedeki etkisinin bilimsel süreç becerileriyle etkileşimi
Ü ARI, H PEŞMAN, O BAYKARA
Bartin University Journal of Faculty of Education 6 (1), 2017
72017
Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin basit elektrik devreleri ile ilgili kavram yanılgılarını ölçmek amacıyla üç basamaklı bir testin geliştirilmesi
H Peşman
Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara, 2005
72005
Interaction of effect upon remediating prospective science teachers’ misconceptions by guidance level in inquiry teaching with science process skills
ARI Üzeyir, H PEŞMAN, O BAYKARA
Bartın University Journal of Faculty of Education 6 (1), 304-321, 2017
62017
Fen bilimleri öğretmenlerinin bilimsel süreç becerilerinin gelişimi
ARI Üzeyir, H PEŞMAN, O BAYKARA, Y SUNAR
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2016 (7), 44-52, 2016
52016
Fen eğitiminde yeni bir yaklaşım olarak sistemsel düşünme
R Elmas, HÖ ARSLAN, S Pamuk, H PESMAN, M Sözbilir
Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kısım C: Kimya Egitimi 6 (1), 107-132, 2021
42021
Fen bilimleri öğretmen adaylarının bilimin doğasıyla ilgili görüşleri ve karar verme becerisi arasındaki ilişki
H PEŞMAN, ARI Üzeyir, O BAYKARA
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (1), 856-887, 2017
32017
Sorgulamaya dayalı basit araç gereçlerle yapılan fizik etkinliklerinin fen öğretmenlerinin görüşlerine etkisi
H Peşman, Ü Ari, O Baykara
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (3), 1153-1165, 2017
22017
What is the north star of teachers? Curriculum or National Exams
C Ünal, H Peşman, ÖF Özdemir
2
Effect of inquiry based hands-on physics activities on views of science teachers
H PEŞMAN, ARI Üzeyir, O BAYKARA
Bartın University Journal of Faculty of Education 6 (3), 1153-1165, 2017
12017
The Effect of Context-Based Problem-Solving Instructional Approach on Gender Differences in Affective Characteristics and Mechanics Achievement of Pre-Service Science Teachers
H PEŞMAN, ARI Üzeyir
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2023 (21), 616-641, 2023
2023
Contributions of Inquiry-Based Hands-on Physics Activities to Turkish Elementary Science Teachers' Subject Matter Knowledge.
H PESMAN, U ARI, O BAYKARA
International Online Journal of Educational Sciences 11 (2), 2019
2019
Role of data and graph interpretation in inquiry based physics laboratory
Ü Arı, H Peşman
Turkish Online Journal of Educational Technology, 439-444, 2016
2016
POSTMODERN BİR DRAMA UYGULAMASI: MEKANİK KAVRAMLARI KULLANILARAK HAZIRLANMIŞ KAVRAM AĞI
H PEŞMAN, MŞ BÜLBÜL
Education Sciences 7 (1), 453-458, 2012
2012
The effect of teaching method on the effect of contextual approach A factorial design
H Peşman, ÖF Özdemir
2010
MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE BİLİŞSEL İSTEM ARAŞTIRMALARININ EĞİLİMLERİ
F ERDOĞAN, H PEŞMAN
Nazli TYFEKCI, Ph. D., KOSOVO Hasan KARACAN, Ph. D., TURKEY Ali KORKUT, Ph …, 0
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20