Takip et
Behiye Akçay
Behiye Akçay
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpasa
istanbul.edu.tr üzerinde doğrulanmış e-posta adresine sahip
Başlık
Alıntı yapanlar
Alıntı yapanlar
Yıl
Problem-based learning in science education
B Akcay
Journal of Turkish science education 6 (1), 28-38, 2009
3522009
Effectiveness of Science-Technology-Society (STS) Instruction on Student Understanding of the Nature of Science and Attitudes toward Science.
B Akcay, H Akcay
International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology 3 …, 2015
1032015
Turkish elementary and secondary students' views about science and scientist
B Akcay
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching 12 (1), 1-11, 2011
982011
ÇOKLU YAZMA ETKINLIKLERININ FEN VE TEKNOLOJI DERSI ÖĞRETIMINDE KULLANILMASININ ÖĞRENCI BAŞARISI VE KAVRAM ÖĞRENMEYE ETKISI
H Akçay, BB Özyurt, BB Akçay
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 9 (2), 15-31, 2014
502014
Development of STEM attitude scale for secondary school students: Validity and reliability study
I Benek, B Akcay
International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology 7 …, 2019
392019
The effects of socio-scientific STEM activities on 21st century skills of middle school students
I Benek, B Akcay
Participatory Educational Research 9 (2), 25-52, 2022
372022
Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarının Bloom taksonomisine göre incelenmesi
B Akçay, H Akçay, E Kahramanoğlu
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2), 521-549, 2017
372017
The case of nuclear energy in Turkey: From Chernobyl to Akkuyu nuclear power plant
B Akcay
Energy Sources, Part B 4 (4), 347-355, 2009
312009
The relationship between technology and ethics: From society to schools
B Akcay
Turkish Online Journal of Distance Education 9 (4), 120-127, 2008
282008
Fen bilimleri öğretmen adaylarının Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik (FeTeMM)’e Yönelik Özyeterlik Ölçeği: Türkçe’ye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması
B Gelen, B Akçay, A Tiryaki, İ Benek
Eğitimde Kuram ve Uygulama 15 (1), 88-107, 2019
242019
INSERVICE SCIENCE TEACHERS’VIEWS ABOUT THE NATURE OF SCIENCE
B AKCAY, KOÇ Işıl
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (1), 2009
222009
The analysis of how to improve student understanding of the nature of science: A role of teacher
B Akcay
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching 7 (2), 1-13, 2006
222006
Hayal dünyamda STEM! Öğrencilerin STEM alanında yaptıkları çizimlerin incelenmesi
İ Benek, B Akçay
Journal of STEAM Education 1 (2), 79-107, 2018
202018
Analysis of the representations in Turkish middle school science textbooks from 2002 to 2017
H Akcay, HO Kapıcı, B Akcay
Participatory Educational Research 7 (3), 192-216, 2020
172020
Entomology: promoting creativity in the science lab
BB Akcay
Science activities 50 (2), 49-53, 2013
172013
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin bilimin doğasına yönelik inanışları
B Akçay
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (1), 145-164, 2011
172011
The influence of the history of science course on pre-service science teachers' understanding of the nature of science concepts
B Akcay
Ph. D. Thesis, 2007
152007
Argümantasyonun öğrencilerin bilimi sözde-bilimden ayırma becerilerinin geliştirilmesi üzerine etkisi
M Arık, B Akçay
Sakarya University Journal of Education 8 (1), 41-60, 2018
142018
Üstbilişe dayalı öğretim yönteminin yedinci sınıf ışık ünitesinde öğrencilerin üstbiliş farkındalığı, tutum ve başarısına etkisi
FG Gürsel
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016
132016
Effectiveness of professional development program on a teacher’s learning to teach science as inquiry
B Akcay
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching 8 (2), 1-20, 2007
132007
Sistem, işlemi şu anda gerçekleştiremiyor. Daha sonra yeniden deneyin.
Makaleler 1–20