Problem-based learning in science education B Akcay Journal of Turkish science education 6 (1), 28-38, 2009 | 352 | 2009 |
Effectiveness of Science-Technology-Society (STS) Instruction on Student Understanding of the Nature of Science and Attitudes toward Science. B Akcay, H Akcay International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology 3 …, 2015 | 103 | 2015 |
Turkish elementary and secondary students' views about science and scientist B Akcay Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching 12 (1), 1-11, 2011 | 98 | 2011 |
ÇOKLU YAZMA ETKINLIKLERININ FEN VE TEKNOLOJI DERSI ÖĞRETIMINDE KULLANILMASININ ÖĞRENCI BAŞARISI VE KAVRAM ÖĞRENMEYE ETKISI H Akçay, BB Özyurt, BB Akçay Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 9 (2), 15-31, 2014 | 50 | 2014 |
Development of STEM attitude scale for secondary school students: Validity and reliability study I Benek, B Akcay International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology 7 …, 2019 | 39 | 2019 |
The effects of socio-scientific STEM activities on 21st century skills of middle school students I Benek, B Akcay Participatory Educational Research 9 (2), 25-52, 2022 | 37 | 2022 |
Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarının Bloom taksonomisine göre incelenmesi B Akçay, H Akçay, E Kahramanoğlu Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2), 521-549, 2017 | 37 | 2017 |
The case of nuclear energy in Turkey: From Chernobyl to Akkuyu nuclear power plant B Akcay Energy Sources, Part B 4 (4), 347-355, 2009 | 31 | 2009 |
The relationship between technology and ethics: From society to schools B Akcay Turkish Online Journal of Distance Education 9 (4), 120-127, 2008 | 28 | 2008 |
Fen bilimleri öğretmen adaylarının Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik (FeTeMM)’e Yönelik Özyeterlik Ölçeği: Türkçe’ye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması B Gelen, B Akçay, A Tiryaki, İ Benek Eğitimde Kuram ve Uygulama 15 (1), 88-107, 2019 | 24 | 2019 |
INSERVICE SCIENCE TEACHERS’VIEWS ABOUT THE NATURE OF SCIENCE B AKCAY, KOÇ Işıl Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (1), 2009 | 22 | 2009 |
The analysis of how to improve student understanding of the nature of science: A role of teacher B Akcay Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching 7 (2), 1-13, 2006 | 22 | 2006 |
Hayal dünyamda STEM! Öğrencilerin STEM alanında yaptıkları çizimlerin incelenmesi İ Benek, B Akçay Journal of STEAM Education 1 (2), 79-107, 2018 | 20 | 2018 |
Analysis of the representations in Turkish middle school science textbooks from 2002 to 2017 H Akcay, HO Kapıcı, B Akcay Participatory Educational Research 7 (3), 192-216, 2020 | 17 | 2020 |
Entomology: promoting creativity in the science lab BB Akcay Science activities 50 (2), 49-53, 2013 | 17 | 2013 |
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin bilimin doğasına yönelik inanışları B Akçay Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (1), 145-164, 2011 | 17 | 2011 |
The influence of the history of science course on pre-service science teachers' understanding of the nature of science concepts B Akcay Ph. D. Thesis, 2007 | 15 | 2007 |
Argümantasyonun öğrencilerin bilimi sözde-bilimden ayırma becerilerinin geliştirilmesi üzerine etkisi M Arık, B Akçay Sakarya University Journal of Education 8 (1), 41-60, 2018 | 14 | 2018 |
Üstbilişe dayalı öğretim yönteminin yedinci sınıf ışık ünitesinde öğrencilerin üstbiliş farkındalığı, tutum ve başarısına etkisi FG Gürsel Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016 | 13 | 2016 |
Effectiveness of professional development program on a teacher’s learning to teach science as inquiry B Akcay Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching 8 (2), 1-20, 2007 | 13 | 2007 |