Prospective teachers’ conceptual understanding of electrochemistry: Galvanic and electrolytic cells ALİ Özkaya, M Üce, M Şahin University Chemistry Education 7, 2003 | 49 | 2003 |
Üniversite 1. sınıf genel kimya dersinde asit-baz konusunun öğretiminde kavramsal değişim metinleri ve kavram haritalarının kullanılması M Üce, H Sarıçayır MÜ Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 16, 163-170, 2002 | 42 | 2002 |
Determining Students' Conceptual Understanding Level of Thermodynamics. H Saricayir, S Ay, A Comek, G Cansiz, M Uce Journal of Education and Training Studies 4 (6), 69-79, 2016 | 40 | 2016 |
Teaching the mole concept using a conceptual change method at college level M Uce Education 129 (4), 683-692, 2009 | 34 | 2009 |
Misconception in Chemistry Education and Practices to Eliminate Them: Literature Analysis. M Üce, İ Ceyhan Journal of Education and Training Studies 7 (3), 202-208, 2019 | 31 | 2019 |
Effectiveness of conceptual change-oriented teaching strategy to improve students' understanding of galvanic cells AR Özkaya, M Üce, H Saricayir, M Sahin Journal of Chemical Education 83 (11), 1719, 2006 | 29 | 2006 |
Dynamic equilibrium explained using the computer H Sarıçayır, M Şahin, M Üce Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 2 (2), 130-137, 2006 | 28 | 2006 |
Ortaöğretim kimya eğitiminde asitler ve bazlar konusunun öğretiminde klasik ve deneysel yöntemlerin başarıya ve kimya tutumuna etkisinin karşılaştırılması M Üce Eğitim Bilimleri Dergisi, 2003 | 22 | 2003 |
Problem-Based Learning Method: Secondary Education 10th Grade Chemistry Course Mixtures Topic. M Üce, I Ates Journal of Education and Training Studies 4 (12), 30-35, 2016 | 18 | 2016 |
Kimya eğitimi. IV M Üce, AR Özkaya, M Şahin Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, 437-439, 2000 | 17 | 2000 |
Effectiveness of a Conceptual Change-Oriented Teaching Strategy to Improve Students' Understanding of Galvanic Cells. AR Ozkaya, M Uce, H Saricayir, M Sahin Journal of Chemical Education 83 (11), 1719-1723, 2006 | 14 | 2006 |
Constructing models in teaching of chemical bonds: Ionic bond, covalent bond, double and triple bonds, hydrogen bond and molecular geometry M Uce Educational research and reviews 10 (4), 491-500, 2015 | 12 | 2015 |
Ortaöğretim 12 Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulanması İle İlgili Kimya Öğretmenlerinin Görüşleri M Üce, H Sarıçayır Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 38 (38), 2013 | 12 | 2013 |
In Situ Techniques for Monitoring Electrochromism: An Advanced Laboratory Experiment H Sariçayir, M Uce, A Koca Journal of Chemical Education 87 (2), 205-207, 2010 | 7 | 2010 |
Lise öğrencilerinin nanobilim ve nanoteknoloji farkındalığı İ Ateş, M Üce Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 37 (2), 2017 | 6 | 2017 |
Marmara üniversitesi atatürk eğitim fakültesi kimya eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin kullandıkları laboratuarlar hakkındaki görüşleri M Üce, M Şahin Maltepe Üniversitesi, 2001 | 6 | 2001 |
Elektrokimyasal pillerle ilgili kavram yanılgılarının öğretim sürecinde göz önünde bulundurulması. IV AR Özkaya, M Üce, M Şahin Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, 490-495, 2000 | 5 | 2000 |
Kavramsal değişim metinlerinin madde ve özellikleri konusunun öğretimindeki başarıya etkisi M Üce, H Sarıçayır Eğitim Bilimleri Dergisi 30 (30), 159-172, 2013 | 2 | 2013 |
Modelling of the Effect of Concentration and Temperature on Reaction Time By Means of Artificial Neural Networks H Saricayir, M Unal, SS Barutcuoglu, M Uce EdMedia+ Innovate Learning, 3202-3207, 2011 | | 2011 |
ORTAÖĞRETİMDE KİMYASAL REAKSİYONLAR VE ENERJİ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE KLASİK VE DENEYSEL YÖNTEMLERİN KARŞILAŞTIRILMASI M Üce, H Sarıçayır, F Ulusoy Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 167-189, 2009 | | 2009 |