Does perceived teacher affective support matter for middle school students in mathematics classrooms? G Sakiz, SJ Pape, AW Hoy Journal of school Psychology 50 (2), 235-255, 2012 | 577 | 2012 |
Başarıda anahtar kelime: Öz-yeterlik G Sakız Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 (1), 185-210, 2013 | 171 | 2013 |
Perceived instructor affective support in relation to academic emotions and motivation in college G Sakiz Educational Psychology 32 (1), 63-79, 2012 | 105 | 2012 |
Does teacher affective support matter? An investigation of the relationship among perceived teacher affective support, sense of belonging, academic emotions, academic self … G Sakiz The Ohio State University, 2007 | 80 | 2007 |
Fen ve teknoloji dersinde akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısına ve dersin işlenişine yönelik tutuma etkisi G Sakız, B Özden, D Aksu, Ö Şimşek Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 18 (3), 257-274, 2014 | 69 | 2014 |
Perceived teacher affective support in relation to emotional and motivational variables in elementary school science classrooms in Turkey G Sakiz Research in Science & Technological Education 35 (1), 108-129, 2017 | 63 | 2017 |
Mastery and performance approach goal orientations in relation to academic self-efficacy beliefs and academic help seeking behaviors of college students in Turkey G Sakiz Educational Research 2 (1), 771-778, 2011 | 62 | 2011 |
Özdüzenleme ve özdüzenlemeli öğrenme: Kuramsal bakış G Sakız, İE Yetkin-Özdemir Özdüzenleme: Öğrenmeden öğretime özdüzenleme davranışlarının gelişimi …, 2014 | 44 | 2014 |
Fen ve teknoloji dersinde portfolyo kullanımının öğrenci başarısı ve kalıcılığa etkisi M Turan, G Sakız Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10 (3), 48-63, 2014 | 42 | 2014 |
Yetişkinlerin Küresel Isınma ile İlgili Bilgi Düzeyleri ve Geri Dönüşüm Farkındalıkları A Gürer, G Sakız İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 7 (2), 1364-1391, 2018 | 26 | 2018 |
Başarı testi geliştirme süreci: İlkokul dördüncü sınıf maddeyi tanıyalım ünitesi örneği G Üçüncü, G Sakiz Kastamonu Education Journal 28 (1), 82-94, 2020 | 25 | 2020 |
Etkili öğretmenlik ve öğretmen niteliğinin geliştirilmesi (Effective teaching and improving teacher quality) G Sakız Kuramsal Eğitimbilim Dergisi/Journal of Theoretical Educational Sciences 9 …, 2016 | 25* | 2016 |
İLKOKUL DÜZEYİNDE DİJİTAL OKURYAZARLIK BECERİLERİ RUBRİĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ Z Aydemir, G Sakız, MC Doğan Milli eğitim dergisi 48 (1), 617-638, 2019 | 24 | 2019 |
Özdüzenleme: Öğrenmeden öğretime özdüzenleme davranışlarının gelişimi, stratejiler ve öneriler G Sakız (Ed.) Nobel Akademik Yayıncılık, 2014 | 18 | 2014 |
An interview with Dale Schunk G Sakiz Educational Psychology Review 20, 485-491, 2008 | 16 | 2008 |
Self-Regulated Learning Strategies Impact Fourth-Grade Students’ Positive Outcomes In Science Class B Cengiz-Istanbullu, G Sakiz Journal of Baltic Science Education 21 (2), 192-206, 2022 | 15 | 2022 |
A task development process: The case of fourth grade introdcution to matter unit. G Üçüncü, G Sakız, S Ada The Turkish Online Journal of Educational Technology 11 (Special Issue), 155-164, 2016 | 15 | 2016 |
Perceived Teacher Factors in Relation to Students' Achievement-Related Outcomes in Science Classrooms in Elementary School. G Sakiz European Journal of Science and Mathematics Education 3 (2), 115-129, 2015 | 15 | 2015 |
Özdüzenlemeli öğrenmede duyuşsal bir boyut: Akademik duygular G Sakız Özdüzenleme: Öğrenmeden öğretime özdüzenleme davranışlarının gelişimi …, 2014 | 15 | 2014 |
Key word in success: Self-efficacy G Sakız Journal of Uludag University Faculty of Education 26 (1), 185-209, 2013 | 13 | 2013 |