Follow
Ebru Albayrak
Ebru Albayrak
Verified email at sakarya.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
Sosyal ağlardan Facebook’un eğitime yönelik etkililiği
E Albayrak, A İşman
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 (1), 129-138, 2014
130*2014
Effects of lectures with Powerpoint or Prezi presentations on cognitive load, recall, and conceptual learning
ÖE Akgün, A Babur, E Albayrak
International Online Journal of Educational Sciences 8 (3), 1-11, 2016
772016
The effects of irrational beliefs on academic motivation and academic self-efficacy of candidate teachers of computer and instructional technologies education department
EA Ozer, OE Akgun
Procedia-Social and Behavioral Sciences 197, 1287-1292, 2015
522015
Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitimde uzaktan eğitime yönelik inançları
MB HORZUM, E ALBAYRAK, A AYVAZ
Ege Eğitim Dergisi 13 (1), 55-72, 2012
522012
Adaptation of perceived learning scale to Turkish
E Albayrak, ÖC Güngören, MB Horzum
Ondokuz Mayıs Faculty of Education Journal 33 (1), 1-14, 2014
42*2014
Sosyal bilgiler ile bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmeni adaylarının eğitimde web 2.0 kullanımına yönelik görüşleri
Ü Özer, E Albayrak Özer
3nd International Congress on Political, Economic and Social Studies (ICPESS …, 2017
252017
2009-2013 yılları arasında uzaktan eğitim dergilerinde yayınlanan makalelerin yöntemsel açıdan incelenmesi
A Babur, A Kiper, B ÇUKURBAŞI, EA Özer, İ Tonbuloğlu, Ş Küçük, ...
Sakarya University Journal of Education 6 (1), 123-140, 2016
222016
Computer Education and Instructional Technologies Department Students’ Web 2.0 Tools Use Cases According to Personality Types
EA Özer, M Kıyıcı
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 8 (3), 481-512, 2017
13*2017
Üniversite öğrencilerinin grup çalışmalarında görevi ihmal etme ve grup çalışmalarına yatkınlıklarının incelenmesi
E Albayrak, A Tuncay, M HORZUM
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (23), 335-353, 2012
122012
Lise öğrencilerinin çevrimiçi oyun tercihleri ile çevrimiçi oyun oynama bozuklarının incelenmesi
H BAĞCI, EA ÖZER
Journal of Computer and Education Research 9 (17), 431-446, 2021
72021
Examining the effect of feedback type and gender on computing achievements, engagement, flipped learning readiness, and autonomous learning in online flipped classroom
E Polat, S Hopcan, E Albayrak, H Yildiz Durak
Computer Applications in Engineering Education 30 (6), 1641-1655, 2022
62022
Collaborative behavior patterns of students in programming instruction
S Hopcan, E Polat, E Albayrak
Journal of Educational Computing Research 60 (4), 1035-1062, 2022
52022
Elektronik ortamlardaki sınavlarda tasarım etmenlerinin öğrencilerin başarıları ve elektronik sınav kaygılarına etkisi
E Albayrak
PQDT-Global, 2012
52012
Modelling the effects of personal factors on information security awareness
E Albayrak, H Bağcı
Journal of Information Science, 01655515221127609, 2022
42022
Effects on Digital Citizenship: The Turkish Pre-service Teachers' Perspective.
EA Ozer, U Ozer
Croatian Journal Educational/Hrvatski Casopis za Odgoj I Obrazovanje 22 (2), 2020
42020
Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının dijital vatandaşlık eğitimi ihtiyaçları
Ü Özer, EA Özer
Eğitimde Güncel Yaklaşım ve Uygulama Örnekleri Üzerine Seçme Yazılar, 35-45, 2017
42017
Elementary classroom teachers’ beliefs on in-service training via distance education
MB Horzum, E Albayrak, A Ayvaz
Ege Journal of Education 13 (1), 55-72, 2012
42012
Whether to flip Extreme Apprenticeship: which is more effective in programming instruction?
S Hopcan, E Polat, E Albayrak
Education and Information Technologies 27 (8), 10731-10756, 2022
32022
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASINA DESTEK VERMEK İÇİN GELİŞTİRİLECEK BİLİŞİM SİSTEMİNE YÖNELİK İHTİYAÇ ANALİZİ SONUÇLARI
Ö Akgün, Ö Gökmen, EA Özer, ZD Kaymak, M Horzum, M KIYICI
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 5 (2), 52-72, 2015
32015
Pair Programming Experiences of Prospective Information Technologies Teachers
E Albayrak, E Polat
Bartın University Journal of Faculty of Education 11 (2), 351-363, 2022
22022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20