Investigating the effect of argument-driven inquiry in laboratory instruction. T Demircioglu, S Ucar Educational Sciences: Theory and Practice 15 (1), 267-283, 2015 | 219 | 2015 |
The Effect of Argument-driven Inquiry on pre-service science teachers' attitudes and argumentation skills T Demircioğlu, S Ucar Procedia-Social and Behavioral Sciences 46, 5035-5039, 2012 | 118 | 2012 |
Akkuyu Nükleer Santrali Konusunda Üretilen Yazılı Argümanların İncelenmesi. T DEMİRCİOĞLU, S UÇAR Ilkogretim Online 13 (4), 2014 | 81 | 2014 |
Changes in preservice teacher attitudes toward astronomy within a semester-long astronomy instruction and four-year-long teacher training programme S Ucar, T Demircioglu Journal of Science Education and Technology 20, 65-73, 2011 | 67 | 2011 |
Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının laboratuvar eğitiminde argüman temelli sorgulamanın etkisinin incelenmesi T Demircioğlu Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011 | 52 | 2011 |
ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK BİLİMİN DOĞASI KONULU DİSİPLİNLER ARASI ÖĞRETİM PROGRAMI GELİŞTİRMEYE İLİŞKİN BİR İHTİYAÇ ANALİZİ ÇALIŞMASI. A Doğanay, T Demircioğlu, M YEŞİLPINAR Electronic Turkish Studies 9 (5), 2014 | 33 | 2014 |
Investigation of written arguments about Akkuyu Nuclear Power plant T Demircioğlu, S Uçar Elementary Education Online 13 (4), 1373-1386, 2014 | 31 | 2014 |
EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ELEMANLARININ YENİLİKÇİLİK DÜZEYLERİNİN AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME PROJELERİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ T Demircioğlu, GY KONOKMAN, C Akay Electronic Journal of Social Sciences 15 (59), 2016 | 21 | 2016 |
Developing students’ critical thinking skills and argumentation abilities through augmented reality–based argumentation activities in science classes T Demircioglu, M Karakus, S Ucar Science & Education 32 (4), 1165-1195, 2023 | 17 | 2023 |
Ortaokul Öğrencilerinin Geometrik Cisimler ve Hacim Ölçme Konusuna Yönelik Yazılı Argümantasyon Becerilerinin İncelenmesi. YG Demirel Tuba, Somyürek Atasoy Sibel Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (1), 191-211, 2017 | 14* | 2017 |
Investigate the effect of argumentation-promoted interactive simulation applications on students’ argumentation levels, academic achievements, and entrepreneurship skills in … GM Canoz, S Ucar, T Demircioglu Thinking Skills and Creativity 45, 101106, 2022 | 9 | 2022 |
The Impact of Augmented Reality-Based Argumentation Activities on Middle School Students’ Academic Achievement and Motivation in Science Classes T Demircioglu, M Karakus, S Ucar Education Quarterly Reviews 5 (2), 2022 | 9 | 2022 |
Development of preservice teachers’ understanding of the nature of science through an interdisciplinary curriculum: A case study. DA Yeşilpınar Uyar Melis, Demirel Tuba Journal of Baltic Science Education 17 (4), 728, 2018 | 9 | 2018 |
Investigating the effect of argument-driven inquiry in laboratory instruction. Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri, 15 (1), 267–283 T Demircioglu, S Ucar | 8 | 2015 |
Argüman-temelli sorgulama yönteminin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının akademik başarısına ve bilimsel işlem becerilerine etkisinin incelenmesi T Demircioğlu, S Uçar X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde Sunulan Bildiri …, 2012 | 6 | 2012 |
Picturing pre-service and in-service teachers’ views about scientists and science teaching S Uçar, İ Eti, T Demircioğlu, Y Aktaş Arnas International Journal of Early Years Education 31 (3), 773-789, 2023 | 5 | 2023 |
The Effect of Online Argumentation in Open-Ended Physics Experiments on Academic Achievement and the Change in Argumentation Abilities. T Demircioglu International Journal of Curriculum and Instruction 14 (2), 1561-1577, 2022 | 5 | 2022 |
A need assessment study for an interdisciplinary curriculum about nature of science for prospective elementary teachers A Doğanay, T Demircioğlu, M Yeşilpınar Turkish Studies 9 (5), 777-798, 2014 | 5 | 2014 |
Bir bilim şenliğine katılan ortaokul öğrencilerinin bilim insanlarına yönelik algıları ve bilim şenliğinin farklı grup katılımcılara göre değerlendirilmesi T Demircioğlu Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 1 (2), 186-197, 2022 | 1 | 2022 |
EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ELEMANLARININ AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME PROJELERİNE BAKIŞI THE EDUCATION FACULTY ACADEMICIANS’VIEWS ON THE EUROPEAN UNION LIFELONG LEARNING … GY KONOKMAN, C AKAY, T DEMİRCİOĞLU | 1 | 2015 |