Pepee çizgi filminin ebeveyn öğretmen ve çocuk gözüyle değerlendirilmesi/assesment of pepee cartoon from perspectives of parents teachers and children AÖ Samur, TD Demirhan, S Soydan, L Önkol Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11 (26), 151-166, 2014 | 40 | 2014 |
Pepee çizgi filminin ebeveyn öğretmen ve çocuk gözüyle değerlendirilmesi/assesment of pepee cartoon from perspectives of parents teachers and children AÖ Samur, TD Demirhan, S Soydan, L Önkol Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11 (26), 151-166, 2014 | 40 | 2014 |
Çocuklarda merak duygusunu uyandırmada Montessori öğretmenlerinin kullandıkları stratejiler S Soydan Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (25), 269-290, 2013 | 34 | 2013 |
Validity and reliability study of environmental awareness and attitude scale for preschool children SB Soydan, AÖ Samur International Electronic Journal of Environmental Education 7 (1), 78-97, 2017 | 30 | 2017 |
FARKLI YAKLAŞIMLARI UYGULAYAN OKUL ÖNCESI ÖĞRETMENLERININ ÇOCUKLARDA DÜŞÜNME BECERILERINI GELIŞTIRMEK İÇIN KULLANDIKLARI STRATEJILERIN İNCELENMESI SB SOYDAN, HM Dereli Kastamonu Eğitim Dergisi 22 (2), 475-496, 2014 | 29 | 2014 |
A comparative study on the environmental attitudes of 60-66-month-old children and their mothers S Soydan, AO Samur Mevlana International Journal of Education (MIJE) 4 (2), 27-36, 2014 | 24 | 2014 |
Okul öncesi öğretmenlerinin Türkçe etkinliklerinde soru sorma stratejilerinin incelenmesi AÖ SAMUR, S SOYDAN Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 12 (46), 70-83, 2013 | 19 | 2013 |
Pre-school teachers’ classroom management competency and the factors affecting their understanding of discipline SB SOYDAN, DA Pirpir, AO Samur, DE Angin Eurasian Journal of Educational Research 18 (73), 149-172, 2018 | 18 | 2018 |
Analyzing efficiency of two different methods involving acquisition of operational skills by preschool children S Soydan Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 11 (1), 129-138, 2015 | 17 | 2015 |
Okul öncesi eğitim etkinlik planlarının etkinlik çeşidi ve bireysel-küçük/büyük grup olarak planlanması açısından incelenmesi SB SOYDAN Kastamonu Eğitim Dergisi 27 (3), 1081-1092, 2019 | 14 | 2019 |
Aggressive behaviours of 48-to 66-month-old children: predictive power of teacher–student relationship, cartoon preferences and mother’s attitude SB Soydan, D Alakoç pirpir, H Azak Early child development and care 187 (8), 1244-1258, 2017 | 14 | 2017 |
Some variables predicting the school readiness of preschool children SB Soydan Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 50 (1 …, 2017 | 13 | 2017 |
Türkiye, Amerika ve Avusturyada görev yapan öğretmenlerin okul öncesi coğrafya öğretimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi S Soydan Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2014 | 13 | 2014 |
The methods applied by pre-school teachers to raise the curiosity of children and their views SB Soydan, F Erbay Educational Research and Reviews 8 (13), 997-1008, 2013 | 12 | 2013 |
Observation of the effectiveness of drama method in helping to acquire the addition-subtraction skills by children at preschool phase S Soydan, SE Quadir Educational Research and Reviews 8 (18), 1689, 2013 | 10 | 2013 |
The strategies of Montessori teachers to raise the curiosity in children S SOYDAN Mehmet Akif Ersoy University, 2020 | 7 | 2020 |
Birinci sınıf öğrencilerinin okul olgunluk düzeylerini yordayıcı bazı değişkenler D Alakoç Pirpir, S Soydan, E ANGIN | 7 | 2017 |
Çocuk ve çevre S Soydan, AÖ Samur, S Koçyiğit, HÖ Kiremit Ankara: Vize, 2015 | 7 | 2015 |
ERKEN ÇOCUKLUK YAKLAŞIMLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLER ÖLÇEĞİ’NİN TÜRKÇE UYARLAMASI: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI S SOYDAN Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (1), 227-242, 2013 | 7 | 2013 |
Alakoç pirpir, D. and Azak, H., 2017. Aggressive behaviours of 48-to 66-month-old children: predictive power of teacher–student relationship, cartoon preferences and mother’s … SB Soydan Early child development and care 187 (8), 1244-1258, 0 | 7 | |