LİSE ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK ÖZDİZENLEME VE BİLİŞÜSTÜ BECERİLERİ, CİNSİYETE, SINIFA VE ALANLARA GÖRE FARKLILAŞMAKTA MIDIR? B Alcı, S Altun Journal of the Çukurova University Institute of Social Sciences 16 (1), 2007 | 152 | 2007 |
School principals’ roles in establishing collaborative professional learning communities at schools A Balyer, H Karatas, B Alci Procedia-Social and Behavioral Sciences 197, 1340-1347, 2015 | 144 | 2015 |
Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algisina ilişkin görüşleri FN KIRALİ, A Bülent İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi 8 (30), 55-83, 2016 | 109 | 2016 |
Üniversite öğrencilerinin matematik başarıları ile algıladıkları problem çözme becerileri, özyeterlik algıları, bilişüstü özdüzenleme stratejileri ve ÖSS sayısal puanları … A Bülent, M Erden, A Baykal Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi 25 (2), 53-68, 2010 | 108 | 2010 |
An Investigation into University Students Foreign Language Speaking Anxiety H Karatas, B Alci, M Bademcioglu, A Ergin Procedia-Social and Behavioral Sciences 232, 382-388, 2016 | 107 | 2016 |
Eğitimde program geliştirme kavramlar yaklaşımlar H Şeker, İ Görgen, İ Tuncel, B Alcı, Z Kablan, K Baykara, C Küçüktepe, ... Ankara: Anı Yayıncılık, 2012 | 99 | 2012 |
Correlation among high school senior students’ test anxiety, academic performance and points of university entrance exam H Karatas, B Alci, H Aydin Educational Research and Reviews 8 (13), 919-926, 2013 | 90 | 2013 |
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN YENİLENEN FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ S Toraman, A Bülent EKEV Akademi Dergisi, 11-22, 2013 | 89 | 2013 |
Yıldız Teknik Üniversitesi öğrencilerinin, matematik başarıları ile algıladıkları problem çözme becerileri, özyeterlik algıları, bilişüstü özdüzenleme stratejileri ve ÖSS … B Alci Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007 | 86 | 2007 |
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerine okuduğunu anlama stratejilerinin öğretiminin okuduğunu anlama başarısı üzerine etkisi G Özyilmaz Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010 | 80 | 2010 |
Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri E Gürültü, M Aslan, A Bülent Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 35 (4), 780-798, 2020 | 79 | 2020 |
An investigation of undergraduates’ language learning strategies K Hakan, B Aydin, A Bulent Procedia-Social and Behavioral Sciences 197, 1348-1354, 2015 | 66 | 2015 |
Self-efficacy and critical thinking dispositions as predictors of success in school practicum HG Yüksel, B Alcı International Online Journal of Educational Sciences 4 (1), 2020 | 63 | 2020 |
A qualitative research on 2nd grade teachers’ opinions about 2nd grade English language teaching curriculum O İYİTOĞLU, A Bülent İlköğretim Online 14 (2), 682-696, 2015 | 54 | 2015 |
İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN YETERLİLİKLERİNİN 21. YÜZYIL BECERİLERİ IŞIĞINDA İNCELENMESİ E Gürültü, MAB ALCI The Journal of Academic Social Science 71 (71), 543-560, 2019 | 53 | 2019 |
Evaluation of the Curriculum of English Preparatory Classes at Yildiz Technical University Using CIPP Model. U Akpur, B Alci, H Karatas Educational research and Reviews 11 (7), 466-473, 2016 | 52 | 2016 |
An examination into self-efficacy, metacognition and academic performance of pre-service ELT students: Prediction and difference B Alcı, G Yüksel Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi 2 (1), 143-165, 2012 | 50 | 2012 |
An analysis of undergraduates’ study skills A Bulent, K Hakan, B Aydin Procedia-Social and Behavioral Sciences 197, 1355-1362, 2015 | 49 | 2015 |
2012 PISA Matematik Testi Puanlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi A TURKAN, U Selman, B Alci Ege Eğitim Dergisi 16 (2), 358-372, 2015 | 44 | 2015 |
Investigating the effect of audio visual materials as warm-up activity in Aviation English courses on students’ motivation and participation at high school level ŞYE Seçer, M Şahin, B Alcı Procedia-Social and Behavioral Sciences 199, 120-128, 2015 | 44 | 2015 |