OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ED GÜVEN, N CEVHER Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (18), 71-92, 2005 | 246 | 2005 |
Benlik kavramı ve benlik saygısı: önemi ve geliştirilmesi FN Cevher, M Buluş Akademik Dizayn Dergisi 2 (1), 52-64, 2007 | 178 | 2007 |
Aile egitim programlari ve etkililigi: Dunyada neler uygulaniyor?[Family educational programs and their effectiveness: what does the world do?] FT Sahin, FNC Kalburan Pamukkale University Faculty of Education Journal 25 (25), 1-12, 2009 | 138* | 2009 |
Early childhood teachers’ thoughts and practices about the use of computers in early childhood education Ö Yurt, N Cevher-Kalburan Procedia Computer Science 3, 1562-1570, 2011 | 111 | 2011 |
Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5-6 yaş çocuklarında akademik benlik saygısı FN Cevher, M Buluş Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 20 (19), 28-39, 2006 | 91 | 2006 |
Risky play and parenting styles N Cevher-Kalburan, A Ivrendi Journal of Child and Family Studies 25, 355-366, 2016 | 87 | 2016 |
Türk toplumunda aile-çocuk ilişkilerine genel bir bakiş F Tezel Şahin, FN Cevher | 76 | 2007 |
Comparison of Teachers and Teacher Candidates in terms of Their Environmental Attitudes. A Kandir, O Yurt, N Cevher Kalburan Educational Sciences: Theory and Practice 12 (1), 323-327, 2012 | 60* | 2012 |
Denizli ilinde bulunan resmi ve özel anaokulu bahçelerinin karşilaştirmali olarak incelenmesi NC Kalburan Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 99-113, 2014 | 55 | 2014 |
OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ DIŞ MEKÂNDA OYUN FIRSATLARI VE EBEVEYN GÖRÜŞLERİ FN Cevher Kalburan Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 2014 | 52 | 2014 |
Developing pre-service teachers’ understanding of children’s risky play N Cevher-Kalburan Journal of Adventure Education and Outdoor Learning 15 (3), 239-260, 2015 | 41 | 2015 |
WCES-2010 Investigation of the environmental attitudes of the early childhood teacher candidates Ö Yurt, N Cevher-Kalburan, A Kandır Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 4977-4984, 2010 | 38 | 2010 |
Early childhood pre-service teachers’ concerns and solutions to overcome them (the case of Pamukkale University) N Cevher-Kalburan South African Journal of Education 34 (1), 2014 | 35 | 2014 |
Erken çocukluk döneminde riskli oyun FN Cevher Kalburan Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2014 | 28 | 2014 |
Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat N Cevher Kalburan Ankara: Eğiten Kitap, 2011 | 28 | 2011 |
School playgrounds as learning environments: Early childhood teachers’ beliefs and practices N Cevher-Kalburan, Ö Yurt 7th International Conference on Education. INEAG, Samos-Greece, 2011 | 21 | 2011 |
The use of interactive CD-ROM in early childhood education: Teachers’ thoughts and practices N Cevher-Kalburan, Ö Yurt, E Ömeroğlu Procedia Computer Science 3, 1555-1561, 2011 | 20 | 2011 |
Eko-okul olan ve olmayan anaokullarının bahçe özellikleri ile öğretmenlerin bahçe özellikleri ve kullanımına ilişkin görüşleri Ç Huz, N Kalburan İlköğretim Online 16 (4), 1600-1620, 2017 | 19 | 2017 |
Children, mothers, and preschool teachers’ perceptions of play: Findings from Turkey and Norway A İvrendi, N Cevher-Kalburan, EBH Sandseter, R Storli, AH Sivertsen Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi 3 (1), 32-54, 2019 | 18 | 2019 |
Comparing and contrasting primary school playgrounds in Turkey and Australia B Chancellor, N Cevher-Kalburan International Education Journal: Comparative Perspectives 13 (2), 41-59, 2014 | 17 | 2014 |