Preparing preschool teacher candidates for inclusion: Impact of two special education courses on their perspectives S Rakap, O Cig, A Parlak‐Rakap Journal of Research in Special Educational Needs 17 (2), 98-109, 2017 | 88 | 2017 |
Effectiveness of embedded instruction in early childhood special education: A literature review S Rakap, A Parlak‐Rakap European Early Childhood Education Research Journal 19 (1), 79-96, 2011 | 83 | 2011 |
Investigation and comparison of Turkish and American preschool teacher candidates’ attitudes towards inclusion of young children with disabilities S Rakap, A Parlak-Rakap, B Aydin International Journal of Inclusive Education 20 (11), 1223-1237, 2016 | 68 | 2016 |
An analysis of Turkish pre-service teachers’ knowledge of autism spectrum disorder: Implications for teacher preparation programs S Rakap, S Balikci, A Parlak-Rakap, S Kalkan Sage Open 6 (3), 2158244016668853, 2016 | 44 | 2016 |
Uyarlama Çalışmaları ile Kaynaştırma için Hazırlanmak. Z Temiz, A Parlak-Rakap Ilkogretim Online 17 (3), 2018 | 9 | 2018 |
In-service early childhood teachers ‘perceptions about their roles in the development of self-discipline in children A Parlak Rakap Middle East Technical University, 2011 | 3 | 2011 |
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Biyoçeşitliliğe İlişkin Bakış Açılarında Öğretmenlik Yaşantılarının Rolü KH Şeker, AP RAKAP, A DURMUŞ Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi 3 (1), 138-166, 2022 | 2 | 2022 |
Okul öncesi öğretmenlerinin algılarına göre çocuklarda öz disiplin gelişimi: uzun bir yol AP RAKAP Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (1), 706-732, 0 | 2 | |
Öğretmen adaylarının sınıf, sınıfta öğretmen ve sınıfta öğrenci kavramlarına ilişkin metaforik algıları U Rezzan, AP RAKAP Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (1), 436-460, 0 | 2 | |
Okul Öncesi Çağındaki Üstün Yetenekli Çocuklar: Neredeyiz? Nereye Gitmeliyiz? AP RAKAP Turkish Journal of Special Education Research and Practice 3 (1), 94-112, 2021 | 1 | 2021 |
Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Öğretmen Adaylarının İlk Yardım Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi AP Rakap, F Erkoç, Ö Çakar Üniversite Araştırmaları Dergisi 4 (3), 228-235, 2021 | 1 | 2021 |
Çevre eğitimi temelli eğitim programının erken çocukluk dönemindeki çocuklara etkisinin incelenmesi S Dağaynası, A Parlak Rakap, A Durmuş Maltepe Üniversitesi, 2019 | | 2019 |
OKU-MA: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KİTAP OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARINI ETKİLEYEN ETMENLER. AP RAKAP, H COŞKUN Electronic Turkish Studies 12 (18), 2017 | | 2017 |
OKU-MA: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KİTAP OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARINI ETKİLEYEN ETMENLER H COŞKUN, A PARLAK RAKAP Turkish Studies (Elektronik) 12 (18), 457-474, 2017 | | 2017 |
TEACHERS'USE OF EMBEDDED INSTRUCTION IN INCLUSIVE PRESCHOOL CLASSROOMS S Rakap, S Kalkan, A Parlak-Rakap EDULEARN17 Proceedings, 4488-4488, 2017 | | 2017 |
Yaşamın İlk Yıllarında Oyun OÇY Bakış | | 2014 |
Analysis of the Turkish early childhood teacher education program F Erden | | 2009 |
Temel Eğitim Bölümü Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi KK AKDOĞAN, E DURMAZ, İ KİMZAN, AP RAKAP Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 57 (1), 1-59, 0 | | |
ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN (ÿā7ā0ā ÖÜS YERDELEN, EP TEMURTAŞ, A KIVRAK, M RAKAP, A DURMUŞ, ... | | |