Follow
Asiye Parlak Rakap
Asiye Parlak Rakap
Verified email at bartin.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
Preparing preschool teacher candidates for inclusion: Impact of two special education courses on their perspectives
S Rakap, O Cig, A Parlak‐Rakap
Journal of Research in Special Educational Needs 17 (2), 98-109, 2017
882017
Effectiveness of embedded instruction in early childhood special education: A literature review
S Rakap, A Parlak‐Rakap
European Early Childhood Education Research Journal 19 (1), 79-96, 2011
832011
Investigation and comparison of Turkish and American preschool teacher candidates’ attitudes towards inclusion of young children with disabilities
S Rakap, A Parlak-Rakap, B Aydin
International Journal of Inclusive Education 20 (11), 1223-1237, 2016
682016
An analysis of Turkish pre-service teachers’ knowledge of autism spectrum disorder: Implications for teacher preparation programs
S Rakap, S Balikci, A Parlak-Rakap, S Kalkan
Sage Open 6 (3), 2158244016668853, 2016
442016
Uyarlama Çalışmaları ile Kaynaştırma için Hazırlanmak.
Z Temiz, A Parlak-Rakap
Ilkogretim Online 17 (3), 2018
92018
In-service early childhood teachers ‘perceptions about their roles in the development of self-discipline in children
A Parlak Rakap
Middle East Technical University, 2011
32011
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Biyoçeşitliliğe İlişkin Bakış Açılarında Öğretmenlik Yaşantılarının Rolü
KH Şeker, AP RAKAP, A DURMUŞ
Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi 3 (1), 138-166, 2022
22022
Okul öncesi öğretmenlerinin algılarına göre çocuklarda öz disiplin gelişimi: uzun bir yol
AP RAKAP
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (1), 706-732, 0
2
Öğretmen adaylarının sınıf, sınıfta öğretmen ve sınıfta öğrenci kavramlarına ilişkin metaforik algıları
U Rezzan, AP RAKAP
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (1), 436-460, 0
2
Okul Öncesi Çağındaki Üstün Yetenekli Çocuklar: Neredeyiz? Nereye Gitmeliyiz?
AP RAKAP
Turkish Journal of Special Education Research and Practice 3 (1), 94-112, 2021
12021
Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Öğretmen Adaylarının İlk Yardım Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi
AP Rakap, F Erkoç, Ö Çakar
Üniversite Araştırmaları Dergisi 4 (3), 228-235, 2021
12021
Çevre eğitimi temelli eğitim programının erken çocukluk dönemindeki çocuklara etkisinin incelenmesi
S Dağaynası, A Parlak Rakap, A Durmuş
Maltepe Üniversitesi, 2019
2019
OKU-MA: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KİTAP OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARINI ETKİLEYEN ETMENLER.
AP RAKAP, H COŞKUN
Electronic Turkish Studies 12 (18), 2017
2017
OKU-MA: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KİTAP OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARINI ETKİLEYEN ETMENLER
H COŞKUN, A PARLAK RAKAP
Turkish Studies (Elektronik) 12 (18), 457-474, 2017
2017
TEACHERS'USE OF EMBEDDED INSTRUCTION IN INCLUSIVE PRESCHOOL CLASSROOMS
S Rakap, S Kalkan, A Parlak-Rakap
EDULEARN17 Proceedings, 4488-4488, 2017
2017
Yaşamın İlk Yıllarında Oyun
OÇY Bakış
2014
Analysis of the Turkish early childhood teacher education program
F Erden
2009
Temel Eğitim Bölümü Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi
KK AKDOĞAN, E DURMAZ, İ KİMZAN, AP RAKAP
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 57 (1), 1-59, 0
ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN (ÿā7ā0ā
ÖÜS YERDELEN, EP TEMURTAŞ, A KIVRAK, M RAKAP, A DURMUŞ, ...
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–19