Çevre kavramı ve altı yaş okul öncesi çocukları (The term “environment” and six years old kindergarten children) Ö Taşkın, B Şahin Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (23), 1-12, 2008 | 180* | 2008 |
The environmental attitudes of Turkish senior high school students in the context of postmaterialism and the new environmental paradigm (Postmateryalizm ve Yeni Çevre … O Taskin International Journal of Science Education 31 (4), 481-502, 2009 | 127 | 2009 |
Fen ve teknoloji öğretiminde yeni yaklaşımlar (New approaches in science education) Ö Taşkın, Z Apaydın, H Aydın, Y Çakıcı, Ö Gemici, S İrez, S Köse, F Matyar, ... Pegem Akademi, 2008 | 89 | 2008 |
Undergraduate Students’ Perception of Theory Concept (Lisans Öğrencilerinin Kuram (Teori) Kavramını Algılayışları) Ö Taşkın, EO Çobanoğlu, Z Apaydın, H Çobanoğlu, B Yılmaz, B Şahin Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi 25 (2), 35-51, 2008 | 38 | 2008 |
An exploratory examination of Islamic values in science education: Islamization of science teaching and learning via constructivism Ö Taşkın Cultural Studies of Science Education 9 (4), 855-875, 2014 | 37 | 2014 |
Postmaterialism, new environmental paradigm and ecocentric approach: A qualitative and quantitative study of environmental attitudes of Turkish senior high school students O Taskin | 29 | 2004 |
An evaluation of the studies on environmental attitude and knowledge Ö TAŞKIN Eğitim ve Bilim 30 (138), 78-85, 2005 | 24 | 2005 |
Can willingness and hands-on work together? Teaching biological evolution and dealing with barriers O Taskin Evolution Education and Outreach 4 (3), 467-477, 2011 | 15 | 2011 |
Environmental Education: New Era for Science Education. O Taskin | 15 | 2003 |
Pre-service science teachers’ acceptance of biological evolution in Turkey Ö Taşkın Journal of Biological Education 47 (4), 200-207, 2013 | 13 | 2013 |
The Enlightenment Tradition and Science Education in Turkey (Türkiye'de Aydınlanma geleneği ve bilim eğitimi) D Peker, O Taskin History, Philosophy and Science Teaching: New Perspectives (Editor: M.R …, 2018 | 12* | 2018 |
Çevre” kavramı ve Altı Yaş Okul Öncesi Çocuklar B Şahin, Ö Taşkın Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (1), 1-11, 2008 | 9 | 2008 |
Biology education in the USA: Recommendations for these similar problems in Turkey (A.B.D.'de biyoloji eğitimi: Türkiye'deki benzer sorulara öneriler) Ö Taşkın Education and Science 30 (135), 83-87, 2005 | 8* | 2005 |
Evrim Öğretimi İçin Model Önerisi: Soyağacı, Hat Modeli ve El Modeli Oluşturma Z Apaydin, EO Çobanoğlu, Ö Taskin Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, 95-108, 2006 | 7 | 2006 |
Fen bilgisi eğitiminde özel öğretim yöntemleri O Taşkın Deniz Kültür Yayınevi 1, 105, 2006 | 7 | 2006 |
Türkiye’de Çevre Eğitimi Araştırmalarının İrdelenmesi: Yapılandırmacılık ya da Kuramsız Düşünme “İndoktrinasyon” mu? O Taşkın, MG Külcü Yaşadıkça Eğitim 33 (1), 33-46, 2019 | 6 | 2019 |
Demographic and methodological problems in recent environmental attitude studies: comment on Yılmaz, Boone, and Andersen (2004) and other studies (Çevre tutumu çalışmalarında … O Taskin International Journal of Science Education 28 (12), 1489-1492, 2006 | 6 | 2006 |
Teaching evolution in muslim countries: is constructivism a solution or a threat? Ö Taşkın Yaşadıkça Eğitim 34 (2), 561-578, 2020 | 3 | 2020 |
Fen ve teknoloji öğretiminde yeni yaklaşımlar Z Apaydın, H Aydın, Y Çakıcı, Ö Gemici, S İrez, S Köse, F Matyar, ... PegemA Akademi, Özgür Taşkın, 130-137, 2012 | 3 | 2012 |
Fen Eğitiminde Güncel Konular Ö Taşkın | 2 | 2017 |