Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi BK DORUK, U Aysun Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 (41), 2010 | 244 | 2010 |
The educational approaches of Turkish pre-service elementary mathematics teachers in their first teaching practices: Traditional or constructivist? BK Doruk Australian Journal of Teacher Education (Online) 39 (10), 113-134, 2014 | 37 | 2014 |
The effect of mathematical modeling on transferring mathematics into daily life B Doruk, A Umay HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL …, 2011 | 37 | 2011 |
Pre-service elementary mathematics teachers’ opinions about using GeoGebra in mathematics education with reference to ‘teaching practices’ BK Doruk, M Aktümen, C Aytekin Teaching Mathematics and its Applications: An International Journal of the …, 2013 | 34 | 2013 |
İletişim Becerisinin Gelişimi İçin Etkili Bir Araç: Matematiksel Modelleme Etkinlikleri BK DORUK MATDER Matematik Eğitimi Dergisi 1 (1), 1-12, 2011 | 30 | 2011 |
Değerler eğitimi için kullanışlı bir araç olarak matematiksel modelleme etkinlikleri BK Doruk | 22 | 2012 |
Effects of using dynamic geometry activities on eighth grade students’ achievement levels and estimation performances in triangles B Özçakır, C Aytekin, B Altunkaya, BK Doruk Participatory Educational Research 2 (3), 43-54, 2015 | 21 | 2015 |
Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi) BK Doruk Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 2010 | 20 | 2010 |
Mathematical modeling activities as a useful tool for values education BK Doruk EDAM, 2012 | 11 | 2012 |
Mathematical modeling activities as a useful tool for values education BK Doruk EDAM, 2012 | 11 | 2012 |
Realistic real world contexts: Model eliciting activities BK Doruk International Journal for Mathematics Teaching and Learning 17 (2), 2016 | 10 | 2016 |
The analysis of the relation between eight-grade students’ estimation performance in triangles with their teaching style expectations and sources of motivation B Altunkaya, C Aytekin, BK DORUK, B Özçakir Participatory Educational Research 1 (1), 44-64, 2014 | 9 | 2014 |
İspat yapma ve ispatta somut modelden yararlanma üzerine sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri BK Doruk, Y Kıymaz, T Horzum X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, 2012 | 7 | 2012 |
Öğretmen adaylarının benlik saygıları, narsisizm düzeyleri ve öğrenme-öğretme yaklaşımları arasındaki ilişki üzerine bir inceleme BK DORUK, E BAHÇİVAN, N YAVUZALP Turkish Journal of Educational Studies 5 (3), 118-139, 2018 | 6 | 2018 |
Matematigi gunluk yasama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi BK Doruk, A Umay Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi 41, 12-135, 2011 | 6 | 2011 |
The path that a Turkish preservice teacher follows: A teaching belief system approach including ‘self’ E Bahçivan, BK Doruk, İA Köse Kalem International Journal of Education and Human Sciences 7 (1), 41-65, 2017 | 5 | 2017 |
Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi (Doktora Tezi) BK Doruk Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi'nden edinilmiştir.(Tez No. 265182), 2010 | 5 | 2010 |
Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi [The Effects of Mathematical Modeling on Transferring Mathematics into Daily Life](Doctoral … BK Doruk Retrived from https://tez. yok. gov. tr/UlusalTezMerkezi, 2010 | 5 | 2010 |
Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi [The Effects of Mathematical Modeling on Transferring Mathematics into Daily Life](Doctoral … BK Doruk Retrived from https://tez. yok. gov. tr/UlusalTezMerkezi, 2010 | 5 | 2010 |
Yaratıcı yazma etkinliklerinin matematik öğretmeni adaylarının sayılar konusundaki bilişsel yapılarına etkisinin incelenmesi BK Doruk Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2015 | 4 | 2015 |