Montessori yaklaşımı temelli STEM etkinliklerinin okul öncesi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerine etkisi Z ÇAKIR, SA YALÇIN, P YALÇIN Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi 8 (1), 18-45, 2020 | 49 | 2020 |
The effect of problem-based stem education on the students’ critical thinking tendencies and their perceptions for problem solving skills İ Topsakal, SA Yalçın, Z Çakır Science Education International 33 (2), 136-145, 2022 | 23 | 2022 |
Okul öncesi eğitiminde gerçekleştirilen STEM eğitimlerinin öğretmen ve veli görüşleri açısından değerlendirilmesi Z ÇAKIR, SA YALÇIN International Journal of Active Learning 5 (2), 142-178, 2020 | 21 | 2020 |
Montessori yaklaşım temelli STEM etkinliklerinin okul öncesi öğretmen adayları üzerindeki etkisinin incelenmesi Z Çakır Accessed from YÖK National Thesis Center, 2018 | 15 | 2018 |
Pre-School teacher candidates' views on stem applications based on montessori approach ZÇZ ÇAKIR, SA YALÇIN Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 11 (3), 344-367, 2020 | 14 | 2020 |
The investigation of the effect of Montessori approach-based STEM Activities on the problem-solving skills of pre-service preschool teachers Z Çakir, SA YALÇIN Journal of Theoretical Educational Science 14 (2), 93-119, 2021 | 11 | 2021 |
Investigation of the effects of pre-school teacher candidates creativity skills on montessori approach based STEM effectiveness Z Çakır, SA Yalçın, P Yalçın Journal of the International Scientific Research 4 (2), 392-409, 2019 | 9 | 2019 |
Evaluation of STEM education in preschool education in terms of teacher and parent views Z Çakır, S Altun Yalçın International Journal of Active Learning 5 (2), 142-178, 2020 | 7 | 2020 |
The effect of Montessori approachbased STEM activities on pre-service teachers’ attitudes towards science and science teaching Z Çakır, S Altun Yalçın OPUS International Journal of Society Researches 17 (35), 1895-1924, 2021 | 6 | 2021 |
Montessori yaklaşımı temelli STEM etkinliklerinin öğretmen adaylarının fene ve fen öğretimine yönelik tutumlarına etkisi Z ÇAKIR, SA YALÇIN OPUS International Journal of Society Researches 17 (35), 1895-1924, 2021 | 5 | 2021 |
The Effect of Montessori Approach-based STEM Education on Pre-service Pre-school Teachers’ Self-directed Learning Z Çakır, SA Yalçın International Journal of Educational Research 13 (2), 142-162, 2022 | 3 | 2022 |
Okul öncesi dönemde mühendislik tasarımı eğitiminin kullanılmasının öğretmenlerin gözünden değerlendirilmesi SA Yalçın, Z Çakır Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi 6 (3), 558-581, 2022 | 2 | 2022 |
Fen bilimleri öğretmenlerinin mühendislik tasarım uygulamalarına yönelik görüşleri M MERAL, SA YALÇIN, Z ÇAKIR, E SAMUR Journal of Innovative Research in Social Studies 5 (2), 138-154, 2022 | 2 | 2022 |
The Effect of Engineering Design-Based STEM Activities on the Refugee Students' Sense of School Belonging. Z Çakir, SA Yalçin, SG Günsel Journal of Science Learning 5 (3), 478-487, 2022 | 1 | 2022 |
The Effect of STEM Education on the Pre-school Pre-service Teachers’ Lifelong Learning Tendencies SA Yalçın, Z Çakır, P Yalçın Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi 13 (1), 181-196, 2024 | | 2024 |
STEM Eğitiminin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerine Etkisi. SA Yalçın, Z Çakır Cumhuriyet International Journal of Education 13 (1), 2024 | | 2024 |
The Effect of STEM Education on the Hypothetical-Creative Reasoning Skills of the Pre-school Pre-service Teachers Z Çakır, SA Yalçın Khazar University Press, 2024 | | 2024 |
The effect of stem and stem-based robotic activities on the development of students’ perceptions of mental risk-taking and its predictors and their inquiry skills in science … paşa yalçın nida akkoyun, sema altun yalçın, zehra çakır Asian Journal of Contemporary Education, 2023 | | 2023 |
Eğitimde Mühendislik Tasarım Sürecinin Kullanılması SAY Zehra Çakır eğitimde teknoloji destekli yeni yönelimler 1, 205-224, 2022 | | 2022 |
Use of entertaining educational materials in primary education (science teaching with games) ZT Turan, SA Yalçın, Z Çakır International Journal of Scholars in Education 4 (1), 57-72, 2021 | | 2021 |